Nekromanti Pseudoforumsträff med Western!?

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Äsch, jag är bara fånig... men i alla fall. Om ni trots skräckinjagande bilder och fruktansvärda ordval från mig i alla fall vill se några tokar från forumet. Och dessutom kan tänka er att stå ut med svettlukten på Absolut spel. Så finns det ju ett tillfälle nu på Onsdag. *om allt fungerar* Så kommer några forumister vara på Absolut spel från 18-snåret till ca 21 (beroende på när vi blir utslängda förståss) och spela Western figurspel. Ja, Anders och Tove hoppas vara där i alla fall och jag + min make Ulvtand. Ofeig brukar finnas på plats och några till. Utöver dessa finns ju tillfälle att träffa en rad andra som spelar diverse kortspel samt figurspel av annan form. För er som bor i tokholmen kostar det kanske inte så mycket mer än orken att kika dit.

Det är väl så inofficiellt det kan bli vad jag förstår. Inga krav att tillkännage sig, inga krav på lappar på bröstet, inga krav WhatSoEver...

Vi kanske ses, om jag hinner kika upp från tärningen... Den här gången ska min figur överleva scenariot....... om jag så ska gömma vederbörande hela tiden.

Storuggla

Champion
Nu på Onsdag (var det inte det Ugglan i Puh kunde stava till, eller var det tisdag?)? Hmm... skulle kunna tänka mig att slänga en flukt på omgiviningen såvida inte den hårda, kalla och onda verkligheten slår till. Man får se.

Storuggla, kanske lurkar på Absolut Spel

Eva Florén

Swashbuckler
Den hårda verkligheten slog till förra onsdagen, det är ju därför det blir tillfälle denna onsdag. *storleende* Med lite tur så anfaller den inte denna gång fullt så drastiskt. *blickar tillbaka på förra veckan... katt sjuk, avhopp från studier, inge onsdagsspel, sjuk själv och trött av fn... *

Men det vore stormys om Storuggla verkligen lurkade sig till Absolut Spel... Det gäller ju alla övriga lurkande också. Sist var vi ju bara dit och personalen sa till oss att det inte bidde något spel och då gjorde vi en snabblov runt butiken och iväg till Uppsala eftersom maken jobbade 3 timmar den kvällen. Uhujunamej... Men om det inte blir något denna gång så kan jag nog stanna i alla fall tio minuter extra - ni vet jag hör till dem där extremblyga när jag är ensam så var beredda på att jag flyr genom dörren fortare än kvickt. *minns förra årets desperatflykt från Göteborg*

DarkAngel

Veteran
ForumTräff!!! (i stockholm)

Någon får ta på sig ansvaret och fixa plats/tid....
Sedan kommer jag och kanske 10 till?

Insignia

Swashbuckler
Om "på onsdag om allt fungerar" är den enda planeringen vi har, så måste jag avstå. Det är litet mycket att ta tåget till Stockholm direkt efter jobbet för att eventuellt kanske träffa någon, eller inte o_O

Blir det ingen riktigt forumsträff, alltså?

Storuggla

Champion
Re: ForumTräff!!! (i stockholm)

Jag trodde Dam Silver Varg hade sagt en tid och plats i sitt inlägg... o.o

Storuggla, läser kanske fel

Storuggla

Champion
Riktig blir den ju först om Herrar Admn. Gardener och Azag... Aze... Asse slår på stortumman först, och det lär dröja eftersom nästa tydligen skulle gå av stapeln uppe norr om Gävle.
Men planering so far verkar ju bra, tycker jag. Onsdag, 18-snåret, på Absolut Svett och det där kanske, det är bara ren och skär Iorism. ^_^

Storuggla, kommer närvara om inte en olycka sker

Sodivra

Champion
åååh..

Jag skulle vilja gå på forumträff..!
Men känns lite som kort varsel att sticka till Stockholm på Onsdag.. Nästa gång är jag på! (Om det spikas med mer tid innan..)

Rising

Vila i frid
Oki, det blir ju bara ett puttemöte med stockholmare, men okej, jag kanske blir ledig och tittar förbi. Western figurspel, annat figurspel och diverse kortspel är jag dock skräcksamt allergisk mot (om ingen vill möta mig på pokemon-kortspelet, that is, (Aj aj! Sluta kasta stenar!) eller mitt hemmagjorda kortspel: SUMO 2000?) men det kanske kan bli skojsigt ändå?

Om det är råkefft kan vi ju alltid gå gatulopp.

/Rising

Eva Florén

Swashbuckler
Så synd... men det var ju bara ett förslag, mer riktat mot dem som har nära till hands och lust att göra något annat än att glo på tv-n ytterliggare en kväll. Så allvarligt var det ju inte, och det där med om allt fungerar är ju bara för att allt gick åt skogen i förra veckan juh.

Rising

Vila i frid
"Varför har jag en obehaglig känsla av att jag får springa för gatstenar innan denna vecka är slut. Hoppas någon galant riddare kommer förbi och ställer sig ivägen för jag tycker inte om att få stenar på mig...."

Äh, så menade jag inte :^D

Det här blir ju precis den sortens lågmälda småmöte jag skulle kunna tänka mig se mer av (synd bara att det blir så få människor från någon annanstans än Stockholm). Min gentlemannaanda skulle få sig en rejäl törn om du ens för ett halvt ögonblick misstänkte att jag skulle hiva stenar mot en dam, särskilt efter att ha blivit inbjuden av denna att åtnjuta en forumsträff i goda vänners sällskap.

Om stenar kommer kastas skall tänder flygas & huvuden rullas!

/Rising
tar av sig kroppsstrumpan och slutar vara dramatisk. Vi ses!

Rising

Vila i frid
Sumo 2000 [OT OF]

OF = Off Forum. Har inte ens med forumet att göra. (Tack Qvante)

"Sumo 2000? Innehåller det sumogeishor?"

Äh, nej, det är ett rubbat (förstås) spel med en massa konstiga kort man spelar ut i kombinationer och såsom individuella "knäppisar", varpå man får tillgodogöra sig deras individuella poäng och specialförmåga. Kortet med högst poängsumma heter alltså "Sumo 2000" och är värd hundra poäng. Bland övriga kort finns "Pappa Granat", "Kuckelura", "Korvlurgare", "Mera Baghera" och "Sim Salamander".

Det var en gammal spelklassiker i min gamla spelgrupp, mest för att det är så oerhört snöpligt att förlora i det spelet. Nåja, jag tänker inte ta med det på onsdag, så ni kan vara lugna.

/Rising

Storuggla

Champion
Re: Sumo 2000 [OT OF]

Men jag såg ju fram mot det ju... ;_;

Storuggla, vill ha vill ha vill ha!

Rising

Vila i frid
Jag ska se vad jag har... [OT OF]

Jag kan ta med ett annat kortspel jag har gjort. Det heter Battle Rhymes och man utmanar varandra på en rapp-match med två valfria rappare. (jag har bara gjort fyra, så det är inte så mycket val ännu. Alla har olika stil och taktik, förstås. Den rara Tulipanpojken inriktar sig på bra flyt och positiva rim, medans den otäcka Filuren är lite ful i mun och attackerar hårt med dråpliga mördar-rim.)

Här kommer en grym punchline från den ettriga Lady Koala:

"Ingen kommer undan, när ja smider mina ränker//
racka allt som blänker/ å sluka män som svarta änkor//"

Ye ye, ring Promoe, Org12 å Timbuk, alla som är deffa kommer spela det här spelet å koppa mina texter...

/Rising
som alltså blev väldigt inspirerad när jag läste "Mikrofonkåt"... Allt är spel i mina ögon!!!