Nekromanti PSI-krafter

Snow

Swashbuckler
lite dune över det... med gillesnavigatörer som knarkar krydda och förutser den säkra vägen att styra rymdskeppet.
Dumt bara för om man bara tar den säkra vägen hela tiden så blir man en vekling till slut.

Bombu

Hero
lite dune över det... med gillesnavigatörer som knarkar krydda och förutser den säkra vägen att styra rymdskeppet.
Dumt bara för om man bara tar den säkra vägen hela tiden så blir man en vekling till slut.

Jovisst tänkte jag Dune :gremlaugh:

Men det behöver ju inte vara ofarligt att ta dessa "genvägar" genom rymden, "fold space" och sånt kan ju få vara förknippat med risker...

Vem vet man kanske kommer fel!!!! Det kan ju ge SL möjligheter att kasta in annorlunda äventyr där man hamnar i nån glömd del av universum, där inte genvägen verkar funka!

Sen verkar ju de kryddknarkande navigatörerna inte så särdeles sunda, men det är ju bara från mitt fördomsfyllda perspektiv som jag talar *hehe*

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Det var inte "tala med döda" jag tänkte på utan förmågan att få visioner från andra ställen och/eller andra tidpunkter. Detta användes bl a i klassiska Traveller, ett spel där det var omöjligt att kommunicera med de döda.

Nightowl

Champion
("Förnimma materia" vore typ att vara en mänsklig metalldetektor, kunna peka ut vatten och liknande.)
Det är ju en ganska vanlig idé både i folktro och (science) fantasy - tänk också på sådana som kan göra en Saida och hitta borttappade eller stulna prylar.

Erik

Rising

Vila i frid
Det är ju en ganska vanlig idé både i folktro och (science) fantasy
Absolut, ta bara en sån sak som slagrutor. Det är betydligt mer vedertaget med sådana förmågor än vad vi rollspelare ger sken av.

/Riz