Nekromanti (PSY+TUR)/4?

Vincir

Veteran
Satt och kollade på ett Karaktärsformulär någon hade gjort och märkte att (PSY+TUR)/4 var med bland grundchanserna.
Jag blev lite chockad, någon som vet vad det används till?

Björn Wärmedal

Björning Wheel
hrm.... aldrig varken sett eller hört talas om. Du råkade inte se vilka färdigheter som använde det som grundchans?

Poseur

Swashbuckler
Tror helt enkelt att han använt den formeln för någon husregel.

/poseur vet vilket formulär det är

Vicotnik

Den onde
Staff member
Om jag inte är helt ute och cyklar så användes det till Spel och Dobbel i någon av de tidigare versionerna av Eon.

k7e9

Hero
Jag vet att det var med på en grundchans för spel och dobbel som sagt, inga andra saker. Vet inte helt säkert om det var en husregel eller en tidigare Eon-version som använde den. Men det är en ganska vettig regel, så vi använde den en gång i tiden när vi spelade Eon, men vi slutade då det kändes meningslöst att ha en grundchans till, för endast en färdighet, grundchanserna tenderar ju ändå att bli hyfsat lika.

drakponken

Veteran
Enligt reglerna har ju alla tur 11 så det påverkar ju inte grundchansen jämfört med att man skulle köra med PSY/2. Såvida att man inte kör med husregeln att slå fram tur.

drakponken

Veteran
OK. Jag trodde det eftersom det står 11 på rollformuläret fö har jag bara sellett/spelat Eon 3. Men jag har läst att många slår fram tur och trodde att det var en husregel.

DesertRain

Hero
Vi använder den formeln för spel och dobbel. Dessutom så kör jag med att man får slå fram sin Tur om man vill då det känns fattigt att alla har samma tur.