Nekromanti Psykoser

T-RED

Warrior
Här har jag sammanfattat psykos reglerna för den som vill ta sig en titt.
Om det nu skulle vara så att Neogames anser att jag bryter mot någon sorts copyright ber jag om ursäkt och ber en moderator att ta bort inlägget.

Sereg_UBBT

Swashbuckler
eftersom jag inte har Excel så kan jag inte kolla på filen. Men om den innehåller något material direkt taget ur någon Neogames-produkt så ber jag att du själv tar bort ditt inlägg.

ripperdoc

Myrmidon
Inga problem med den bifogningen enligt min bedömning! Bra sammanfattning av reglerna.

/RipperDoc

Odde

Veteran
Skulle vilja ställa en standardfråga som jag ställt mången gång tidigare. Skall de psykoskryss man drar på sig under uppväxtperioden vara på formuläret nätr man börjar spela? Skall man slå fram dem och slå ev. psykosslag och se vad som händer med rollpersonen då eller hur gör man/ni?

ripperdoc

Myrmidon
Psykoskryss under uppväxt

De är lite kontroversiella, eftersom man kan ofta ha haft många chanser att bli av med dem under uppväxten, d.v.s. innan karaktären börjar används. Det är förstås fritt för tolkning, men jag ser det som att de psykoskryssen man faktiskt fått är de man har när karaktären är klar. Förmodligen fick man fler psykoskryss när det väl begav sig, men en del av dem har försvunnit på vägen, tack vare psykologer eller bara gott om tid att fundera. Att slå ett symboliskt panik och eventuellt psykosslag kan också vara på sin plats, men spelledaren får vara beredd att rycka in eftersom det inte är så kul att ha skapat en karaktär som genast blir galen när man börjar spela.

/RipperDoc

Odde

Veteran
Re: Psykoskryss under uppväxt

Det här med att slå psykosslg under rp genereringen var något som jag på under tiden jag skrev. Men det tycker jag låter mer och mer vettigt... att börja med en RP som har kvar 8 psykoskryss från hans 10års dag el. liknande tycker jag dock verkar löjligt.

ripperdoc

Myrmidon
Re: Psykoskryss under uppväxt

att börja med en RP som har kvar 8 psykoskryss från hans 10års dag el. liknande tycker jag dock verkar löjligt.

Njae...det jag menade var att den upplevelsen förmodligen gav fler psykoskryss egentligen, kanske...tja, säg 16, bara för att ta en siffra. Det antal psykoskryss man slår fram är de man faktiskt har kvar vid slutet av ens karriär. Varför? Bevisligen så påverkas människans psyke oerhört mycket av det som händer under ens tidigare liv (duh!). Man kan tycka att det är orättvist att man slår Ob1T6 psykoskryss både när manär 10 år och när man är 25 år för en viss händelse, och att båda ger lika mycket psykoskryss på den färdiga karaktären, även fast de första psykoskryssen har haft 15 år extra på sig att läka. Tänk då på att det som händer i barndomen tycks forma människor betydligt mer än det som händer senare i livet. Alltså...att bli misshandlad under barndomen kommer att ge bestående men även efter terapi och många år av läkande. Att de psykoskyrrsen sedan regeltekniskt går att göra sig av med på en vecka är en annan femma...

/RipperDoc

Surukai

Warrior
Ett tillfälle då "rollpersonen börjar galen"

Ett tillfälle då man som SL helt enkelt måste hota med att just det, rollpersonen är "galen" redan från start och det är när han skaffar alldeles för mycket cybertech eller har fixat sig massa blodbad och sånt under yrket (wow, mer stridsvana! och vem bryr sig om psykos?)

JAg själv hade en RP som var lite lätt rubbad på grund av dels en 18-månaders isolering på en asteriod (krash!) och sen lite för fanatisk närvaro av SilverPlate (boostersekt) för hans eget bästa.

Det slutade med att han råkade bita handen av vår uppdragsgivare och nu är han på rymmen.