Nekromanti Publit.se? Nån som vet nåt?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jo, för några dagar sedan tipsades jag om http://www.publit.se/ , tydligen en print-on-demandtjänst jag missat. Enligt min källa ska grundplåtarför en bok på 350 sidor gå på 500:- ungefär och sedan 39-60 spänn per bok. Plus att de sköter pliktexemplar och att grejerna hamnar i bokrondellen (Adlibris, Bokus etc).

Kruxet är att man tydligen behöver ha ett företag för att nyttja dem, men det går väl att ordna...

Någon som vet mer eller har testat? Jag blir hemskt nyfiken, framförallt eftersom Evolutionens Barn i dagsläget kommer att kosta mig en hel del slantar iom att färgutgåvan hamnade på 200+ kronor... (blir jobbigt med pliktexen)

Arfert

Facit
..du kan alltid köra vid en "hyr ditt företag" - tjänst... Jag använder understundom Egna Affärer , som drivs av en trevlig tjej som heter Nadia... Bra exempelvis för frilansare utan företag och F-skatt (eller för egenföretagare som vill lägga ut ekonomistrulet)...

Arfert

Facit
mailade dem, och ska förbi dem senare i veckan för att kolla in tryckkvaliteten... De finns tydligen på Katarina Bangata här i Stockholm.

krank

Arfert said:
mailade dem, och ska förbi dem senare i veckan för att kolla in tryckkvaliteten... De finns tydligen på Katarina Bangata här i Stockholm.
Ballt. meddela gärna mig om resultatet av dina efterforskningar - jag känner att det kunde vara en bra möjlighet för Midnatt, om inte annat. Vore dessutom bra att veta vad de har för format, bindning, färg/svartvitt, etc.

Arfert

Facit
så vitt jag förstått kommer man kunna blanda färg och svartvitt från och med i höst...

krank

Arfert said:
så vitt jag förstått kommer man kunna blanda färg och svartvitt från och med i höst...
Blanda, till och med? Kung!

Arfert

Facit
Kommer under hösten:

• Konvertering och distribution av e-böcker.

• Färginlagor. Du betalar per färgsida och kan kombinera svartvitt och färg enligt önskemål.

• Klammerhäftade böcker i färg och svartvitt.

• Shoplösning för försäljning direkt till slutkund via exempelvis hemsida eller Myspacesida.
står det på deras blogg.. får se hur det är i praktiken

Genesis

Ni dés ni maître
Arfert said:
• Shoplösning för försäljning direkt till slutkund via exempelvis hemsida eller Myspacesida.
Hurra! Det återstår väl att se hur billiga de blir i jämförelse med lulu, men med separata färginlagor och frakt från Sverige istället för Spanien så ser det ju ljust ut.

krank

Genesis said:
Hurra! Det återstår väl att se hur billiga de blir i jämförelse med lulu, men med separata färginlagor och frakt från Sverige istället för Spanien så ser det ju ljust ut.
Vi får ta och bilda Urverk Speldesign som företag, helt enkelt =)

krank

Books-on-demand blir dessutom dyrare per bok vad jag kan se, åtminstone jämfört direkt med lulu; jag betalar just nu 230:- per färgbok, hos Books on demand verkar det enligt deras kalkylator bli 270:- för författare och 400:- för slutkund. Inte acceptabelt för min del, framför allt inte med grundkostnaden på 8785:-

Rickard

Urverk speldesign
krank said:
Genesis said:
Vi får ta och bilda Urverk Speldesign som företag, helt enkelt =)
Jag har faktiskt funderat på samma sak. Det är bra att kunna göra så om man vill sälja till butik.

/Han som annars tänkte använda Hans brors företag