Nekromanti Puckad reklam [Edit]

Storuggla

Champion
För ett.. uhh... ettochetthalvt år sedan? När 3 först gick ut och lanserade sina tjänster, så visade de reklam. Jag minns att jag lackade ur, här är företaget först med videosamtal (sen funkade inte skiten så bra, men ändå) i hela landet, jag menar tänk vad ballt! Videosamtal! Värsta science fiction!
Och vad kör de för reklam? Helt obegripliga! De visar inte telefonerna, de visar inte deras tjänster och de visar inte någon som ens pratar i telefon! De visar folk som smygtittar på varandra. Genomtrist och urbota korkat.
Sen efter en mpnad eller två så kom de nya reklamer där folk pelade sten sax påse via videosamtal och de faktiskt började visa vad man kunde göra med tekniken. Då blev de bättre. men de första var helt obegripliga. Vad gjorde de reklam för?

Storuggla, dalahästsfrisyr

Rickard

Urverk speldesign
En vara eller en icke-vara

"För ett.. uhh... ettochetthalvt år sedan? När 3 först gick ut och lanserade sina tjänster, /.../ Och vad kör de för reklam? Helt obegripliga!"
Påminner mig om en reklamkampanj (skrev först raklemkampanj - vet inte vad jag tänkte på) där de matade på med allting men aldrig avslöjade vad produkten var för något.. Det enda de avlöjade var namnet på produkten.. Nu för tiden vet varenda jeppe vad Coca-Cola är för något.. Alltså, reklamkampanjen antar jag ville väcka nyfikenhet.. Jag vill minnas att i alla fall jag gick in på 3:s hemsida för att kolla vad det var för något..

/Han som har för sig att det var Coca-Cola som körde med den reklamstrategin

Gordeg

Hero
Re: Puckad reklam

Den här var också bra, tycker jag. Ett sätt att säga att feminismen både är helt naturlig, samt förmodligen en signal om att inte krångla till feminismen så mycket.
Som jag ser det är det inte tillkrångling som är feminismens problem i Sverige, snarare förenkling. Begreppet feminism används svepande för alla feminister trots att det är en väldigt heterogen grupp med vitt skilda åsikter och förklaringsmodeller.

Ett aktuellt exempel:
Jag läste ett debattinlägg av Ireen von Wachenfelt (ROKS) i en tidning, där hon påstod att de män som misshandlar kvinnor är avvikande på olika sätt, dvs psyksjuka, missbrukare och andra undantag från normen.
Senare såg jag Tiina Rosenberg (fi) uttala sig i TV. Hon hävdade att de misshandlande männen är till synes helt "normala" och att familjehemmet är den farligaste platsen för både kvinnor och barn i Sverige.
Jag har en känsla av att de som jobbar med kvinnofrågor har svårt att hitta gemensam mark och att dra åt samma håll.

Meanwhile: Är män djur? Så klart vi är!

Gordeg

walium

Ganska töntig, faktiskt
Spelar du ofta olika former av politiskt rollspel tillsammans med uttalade representanter för olika falanger?

Jag har ingen djupare koll på mina spelgruppers politiska åsikter även om jag misstänker att de pendlar mellan ointresse och vagt vänster.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Feminism å sånt

"Kan man verkligen prioritera ett kön om man vill ha jämställdhet??"

Tja, om det råder en väldig obalans inom det existerande samhällssystemet så visst. Men långsiktigt hållbara resultat uppnår man först om man även fokuserar åtminstone lite på den andra parten också.

Rising

Vila i frid
Spelar du ofta olika former av politiskt rollspel tillsammans med uttalade representanter för olika falanger?
Gjorde det ibland förr. Vi tyckte det var roligt att ge våra spelare så olika roller som dem som möjligt, och så. Vidare så har jag - och de flesta spelare jag spelat mycket med - rätt avslappnad syn på politik och har haft rätt naturligt för att diskutera det i abstrakta termer.

Helmgast
Re: Feminism å sånt

En del av mitt inlägg om våldtäkt. Ser man det i sitt sammanhang med en man som beklagar sig över att män tvingas vara stora och starka beskyddare så kanske man förstår enklare.

Magnum said:
Men då gäller samma skyldigheter oxå...eller? varför har bara vi män värnpliktig skyldighet? Varför är det vi män som ska vara så stora och starka när det händer ngt? Varför är det vi som måste kliva upp mitt i natten och gå ner på nedervåningen för att kolla upp det där "misstänkta ljudet... det kan vara en inbrottstjuv.." osv
Jag känner ingen våldtagen man. Jag känner ingen man som är rädd för överfall eller sexuellt våld. Jag har aldrig blivit hotad av en kvinna. Just såna personliga erfarenheter gör det lätt för mig att prioritera kvinnor i jämställdhetsfrågor.
Kan man verkligen prioritera ett kön om man vill ha jämställdhet??

Jag vill prioritera kvinnors rätt till trygghet från sexuellt våld framför att män ska slippa lugna sina ängsliga tjejkompisar mot konstiga ljud. Det ena är lite viktigare än det andra, och då prioriterar man.