Nekromanti Puckade inbrottstjyvar

Helmgast
Jag har varit borta i Latinamerika två månader över sommaren vilket genererat en del rollspelsabstinens. Eftersom det var onödigt att betala hyra både för vandrarhem på andra sidan atlanten och en tom lägenhet därhemma hyrde jag ut min och packade ner lite grejer i källarförrådet.

När jag kommer tillbaka så har det varit inbrott i källarförrådet (då har jag sluppit bli knivrånad i Latinamerika till skillnad från förra gången). Dom smarta tjyvarna har snott en rutten fåtölj och en gardinstång men inte mina bläckpatroner som hade prislappar kvar på totalt 500 kronor. Och framför allt! Dom har lämnat min rollspelssamling ifred, inklusive Eon I deluxe mjukpärm, en bok vars upplaga ligger på nio exemplar. Så nu är jag ungefär lika glad som efter en gothconpub!

Sanjuro

Warrior
Grattis, får man väl säga. Antagligen är det ganska svårt för en inbrottstjuv att se något direkt gatuvärde på ett gäng suspekta böcker med namn som "Eon Deluxe" och dylikt. Å andra sidan är det svårt att föreställa sig exakt vad de har tänkt göra med en ruten fåtölj och en gardinstång. Kanske behövde tjuvarna någonstans att sitta och någonting att hänga upp en snygg nystulen gardin på.

Johan K

Gammal & dryg
Heheeee !
Ja, lite puckat är det väl att dra med en kass stol samt en gardinstång.. Det är ungefär lika korkat, som när de bröt upp till mitt föråt.. De stal inget, dock så lämnade de efter sig 2 fullt fungerande jeans, av nån anledning.

Hellzon

Långsamma Vargen
dock så lämnade de efter sig 2 fullt fungerande jeans
Tror du vinner tråden, faktiskt. Passade de?
Att sno en rutten fåtölj är rätt klockrent med iofs. Hur transporterar man den utan att se skum ut, t.ex? :gremtongue:

Nightowl

Champion
Att sno en rutten fåtölj är rätt klockrent med iofs. Hur transporterar man den utan att se skum ut, t.ex?
Jag brukar ärligt talat inte stoppa folk som bär på trasiga möbler, jag antar kallt att de är på väg till soptippen...

Erik

Nightowl

Champion
Jag brukar oftast inte stoppa folk över huvud taget. Jag är en snäll och oförarglig person som bara undantagsvis vilt stirrande hejdar förbipasserande och kräver att få se bevis på att de äger det de bär med sig, ex.vis. sina skor eller pengar.

Erik

Gordeg

Hero
Att sno en rutten fåtölj är rätt klockrent med iofs. Hur transporterar man den utan att se skum ut, t.ex?
Jag misstänker att när något otympligt blir stulet ur ett lägenhetsförråd eller från ett flyttlass som lämnas obevakat i 3 minuter kan tjyven bo i samma hus eller åtminstone i omedelbar närhet. Tillfället gör tjyven som jag brukar säga.
(Och nu börjar jag få ont om plats för de 16 omaka fotöljer jag snott från mina grannar)

Gordeg

Johan K

Gammal & dryg
Tror du vinner tråden, faktiskt. Passade de?
Det enda paret gjorde det iaf... Så det är ju bara at tacka & ta emot, så att säga.

Bra fråga, jag skulle iaf höja på om någon kom bärande på en stol. Skule höja på ögonbrynet ännu mer om den var helkass... :gremtongue:

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Höjda ögonbryn?

Bra fråga, jag skulle iaf höja på om någon kom bärande på en stol.
För några år sedan, innan jag hade egen bil, köpte jag en högryggad lyxig kontorsstol i en butik som sålde konkursbon. Jag var snål och beslöt att ta hem den via tunnelbanan istället för med taxi. Inga höjda ögonbryn när jag rullade den genom T-centralen. :gremwink:

Eksem

Champion
Re: Höjda ögonbryn?

Jag är helt övertygad om att om man bara beter sig som om det vore den naturligaste saken i världen skulle man komma undan med det mesta i stöldväg. Typ sno en hängningsställning med kläder och rulla hem den. Ser man bara ut som att det är precis vad man hade tänkt göra den dagen tror jag ingen ens skulle kolla två gånger.

Johan K

Gammal & dryg
Re: Höjda ögonbryn?

Well, hade jag varit på platts å hade du iaf fåt ett litet höjt ögonbryn iaf.. :gremgrin:
Inte var dag man ser någon som är ute & rastar sin stol, så att säga...
:gremtongue: