Nekromanti Pulp Cthulhu

PAX

Jordisk Äventyrare
Ett nytt spel är på G...

Eller kanske inte.

Vänder mig till er som har spelat CoC och några av kampanjerna från Chaosium med frågan: Hur mycket pulp fiction kan drivas in i kampanjerna för att få dem att inte bara vara ett mysterielösarspel? För de flesta verkar uppfatta CoC som ett renodlat lösmysterietspel. Även mina tilltänkta spelare, vilka jag vet, hellre drivs av ett actionepos utan dess like. Så hur gör man orginalkampanjerna mer pulp action? Vilka kampanjer är mer pulp än detective?

Masks of Nyarlathotep och Day of the beast har ju tonvis av action och episka scener (och en värld som måste räddas).

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag tror att det lär vara en högljudd minoritet av CoC-spelarna som egentligen kör laserlikt fokus på undersökning. Tvärtom har ju en av mina farhågor inför att läsa och köra Masks of Nyarlathotep varit att jag via recensioner och spelrapporter fått intryck att det är en hel del kasta-dynamit-mot-kultister liksom. Och ganska lite traditionellt detektivjobb, som ju jag föredrar. Det är därför jag blev så glad när jag hittade Tatters of the King, för att det var den första CoC-produkt som faktiskt fokuserade på det jag gillade.

Så jag tror inte att det kommer att vara några problem att pulpa till det hela med de klassiska kampanjerna.