Nekromanti Pulpig Film, se eller inte?

Storuggla

Champion
En film. Med zeppelinare. Och flaxande flygplan. Och stora robotar. Och tommyguns. Och en trailer. Och Angelina Jolie med en ögonlapp. Och pulp-vibbar. Och jag är tveksam.

Storuggla, gillar :zeppelinare: i alla fall

chrull

Stockholm Kartell
filmer att hålla utkick efter år 2004

Sky Captain - And the world of tomorrow
Zepellinare, en ögonlapp, angelina jolie och tommyguns. Såklart man ser den.

Jag såg trailern och myste rakt igenom. MYYYYYYS

Andra filmer att hålla reda på under 2004:

Zatôichi
Den blinde svärdsgri... förlåt. svärdsmannen kommer tillbaka till biograferna! fast i en ny version. Vår allas favorit boogeyman Takeshi Kitano både regisserar och spelar huvudrollen. och han verkar vara blonderad (?!?)
Kan knappast bli dålig.

Gozu
Takeshi Miike (Ichi the killer, visitor q) gör en film som inte alls är lika blodig som ichi, men är lika fylld av bröstmjölk som Visitor q. Den här har jag ju faktiskt redan sett. Se den. Och ni kommer precis som jag komma på er själva viskandes "gozu gozu gozugozu goooozuuuuu" i sömnen. Härligt skruvad film som dessutom innehåller vad som kan vara världens första chihuahua som är specialtränad för att mörda yakuza. Eller gör den?
Den innehåller dessutom världens första bil som är specialbyggd för att mörda yakuza. Eller?

Bubba Ho-Tep
Jag har väntat på den här filmen sen i våras. Bubba Ho-Tep bara måste bli årets film typ. Bruce Campbell spelar Elvis. Ossie Davis spelar JFK (They DYED me this color). de båda sitter på ett ålderdomshem och tvingas kämpa mot en mumie. Öh. äh. Se trailern och inse att det inte kan bli dåligt.

Hm. Men varför säger IMDB att den kom 2002? Varför har den visas på så många festivaler utan att ens komma på DVD? wtf.
Ge hit!

chrull - kommer inte på nå fler nu

chrull

Stockholm Kartell
Re: zatoichi! (NT)

ja. vadå? läste du nått annat eller? :gremgrin:

chrull. dumidumdada dadadum.

chrull

Stockholm Kartell
play that rythm coz' we're ready [ot][ant]

Ändrat? JAG? :gremlaugh:

nej såklart :gremlaugh:

Jag vet inte var jag fick zatôini ifrån. måste blandat ihop det med nått annat...

chrull

Storuggla

Champion
Re: filmer att hålla utkick efter år 2004

"Zatôichi"

Håller med, ett måste. Bara vi inte får se Miramaxversionen, den som de klippt i alltså. Jepp, Miramax har av något ärtpuckad anledning ansett att de kan berätta storyn bättre än Kitano himself och klippt filmen. DOck verkar den bara visas i USA, och resten av världen har sett den japanska klippningen. Som tydligen ska vara bättre.
Så be till Beat Takeshi att vi inte får in den amerikanska...

Storuggla, go go Beat! :gremlaugh:

chrull

Stockholm Kartell
en bön till en mästare

Beat Takeshi som är i japan.
Helgat varde ditt namn.
Må du skänka oss många fler bra filmer
och många timmars underhållning.
Och snälla. kom inte och slå mig.
HJÄÄÄÄÄLP!!!

chrull

Öhm. glömde ju skriva om det jag tänkte först: det är läskigt när de gör sådär. klipper och har sig. Det är så jobbigt att hålla reda på vilken man sett och vilken man inte sett :gremfrown:

Ulfgeir

Swashbuckler
Såg trailern innan. Verkar ju helt underbar. Ok, nu är jag väldans svag för den typen av filmer. Menar jag älskade ju The League till exempel.

Tycker helt enkelt det görs för lite sådana skoj filmer .Kul att de för en gångs skull vågar satsa på något mer udda så man slipper alla dessa förbaskade usla komedierna somo hollywood spottar ur sig.

/Ulfgeir

Ackerfors

Alas, your rapids!
Hahahaha, Zeppelinaren sprängdes!

:gremgrin:

Nu har jag lyckats se trailern, jag med. Och jag är inte tveksam.
Filmen verkar helt klart intressant, ingen tvekan om det. Effekterna såg inte alltför lökiga ut och robotarna var stora. Jag måste se den på ett eller annat sätt.

Feliath

Swashbuckler
Vad är det för sorts fråga?

Va? Just det. Klart man ska se den. Det är som med Ringen-filmerna, man måste stödja initiativet även om den suger :gremlaugh:

/Feliath - hukar sig

chrull

Stockholm Kartell
Re: Hahahaha, Zeppelinaren sprängdes!

Du menar att robotarna var bra effekter och lökarna var stora?

(hah. jag han före dig troberg!)

chrull

Ackerfors

Alas, your rapids!
You got me...

"Du menar att robotarna var bra effekter och lökarna var stora?"

Satan, du lyckades läsa vad jag menade och inte vad jag skrev... :gremgrin:

Johan K

Gammal & dryg
Tjaaooo, det blir nog säkert bra det...
Kanske att man ska se den närdet kommer ut... fast det är ju nästan alltid skoj med :zeppelinare:

Dimfrost

Special Circumstances
Mysigt! Förutom de flaxande flygplanen. Just nu känns det som en sådan sak jag kan sitta och störa mig på en hel film i sträck...

/Dimfrost

Troberg

Sinister eater
Förutom de flaxande flygplanen. Just nu känns det som en sådan sak jag kan sitta och störa mig på en hel film i sträck...
Varför det? Det finns ett experimentiellt flygplan idag som flaxar. Visst, det kanske inte är lika energieffektivt som en propeller, det kanske ger ryggskador och hjärnskakning, men det flyger utmärkt.

kalcidis

Hero
vad exakt är pulp för ngt egentligen? (nt)

I just don't know.

och eftersom detta är mitt 700-inlägg ska jag fira det med att ge tre skivtips:

Delroy Washinton - Rasta
Artisten var helt okänd för mig innan jag plockade upp plattan. Han har endast släppt en skiva innan och den lika okänd som Rasta. Han sjunger med sin sensi-lena röst över Nyabinghitrummor, dread roots och cultural reggae. Helt underbar skiva.

Keith Hudson - Pick A Dub
Producenten som fick namnet "The Dark Prince" efter sin stil att skapa den smutsigaste duben släppte detta mästerverket. Köp om du har någon självrespekt. Dessutom var han tandläkare precis som Dr. Alban. Dread respect!

Prince Alla - Only Love Can Conquer
Prince Allas röst är så otroligt vacker att han ensam skulle kunna hålla lovers rock-scenen levande. Skillnaden mellan honom och andra sjönsjungande reggaesångare är dock att Prince Alla inte slösar sin tyngd på annat än den mest dread lyriken som finns. Underbar samlingskiva av alltid lika trofasta Blood & Fire-labeln.

Eksem

Champion
Re: vad exakt är pulp för ngt egentligen? (nt)

Pulp betecknar billig litteratur, framförallt deckare och sci-fi, tryckt i billiga tidningar. Ordet pulp betyder ju, bland annat, pappersmassa av dålig kvalitet.