filmer att hålla utkick efter år 2004
Sky Captain - And the world of tomorrow
Zepellinare, en ögonlapp, angelina jolie och tommyguns. Såklart man ser den.
Jag såg trailern och myste rakt igenom. MYYYYYYS
Andra filmer att hålla reda på under 2004:
Zatôichi
Den blinde svärdsgri... förlåt. svärdsmannen kommer tillbaka till biograferna! fast i en ny version. Vår allas favorit boogeyman Takeshi Kitano både regisserar och spelar huvudrollen. och han verkar vara blonderad (?!?)
Kan knappast bli dålig.
Gozu
Takeshi Miike (Ichi the killer, visitor q) gör en film som inte alls är lika blodig som ichi, men är lika fylld av bröstmjölk som Visitor q. Den här har jag ju faktiskt redan sett. Se den. Och ni kommer precis som jag komma på er själva viskandes "gozu gozu gozugozu goooozuuuuu" i sömnen. Härligt skruvad film som dessutom innehåller vad som kan vara världens första chihuahua som är specialtränad för att mörda yakuza. Eller gör den?
Den innehåller dessutom världens första bil som är specialbyggd för att mörda yakuza. Eller?
Bubba Ho-Tep
Jag har väntat på den här filmen sen i våras. Bubba Ho-Tep bara måste bli årets film typ. Bruce Campbell spelar Elvis. Ossie Davis spelar JFK (They DYED me this color). de båda sitter på ett ålderdomshem och tvingas kämpa mot en mumie. Öh. äh. Se trailern och inse att det inte kan bli dåligt.
Hm. Men varför säger IMDB att den kom 2002? Varför har den visas på så många festivaler utan att ens komma på DVD? wtf.
Ge hit!
chrull - kommer inte på nå fler nu