Nekromanti Pulpig Film, se eller inte?

Dimfrost

Special Circumstances
Jag tänkte främst på att det ser förjävla fånigt ut.

/Dimfrost, som härmed brutit mot sitt nyårslöfte

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Fast är det här pulp?

Är det här verkligen pulp? Jag tänker mer på Diesel punk när jag ser trailern.

/Naug

Nightowl

Champion
Nightowl slår näven i bordet

'Pulp' betyder ju pappersmassa. 'Pulp' är EGENTLIGEN kioskböcker skrivna back then innan billiga häften som gick sönder första gången innan man läst dem, typ, utkonkurrerades först av serietidningar och sedan av B-filmer och sedan av TV.

Conan är 'pulp'. Lovecrafts efterapare är 'pulp'. Nick Carter-romaner är 'pulp'. Alla har gemensamma drag fastän den första är fantasy, det andra skräck och den tredje deckare. Sedan har begreppet pulp kommit att användas om äventyrshistorier som utspelar sig någonstans mellan mellankrigstiden och andra världskriget och inte så lätt går att stoppa in i andra fack.

Vad gäller 'dieselpunk': var fan är punken, för att citera Skövdeskolans främsta filosof Krister Sundelin?

Erik

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Oh my god!

Det var nått av det coolaste skräpigaste mest designade, bisarra, konstigt namngivet, öööh... nånting, jag sett på länge!

DEN SKA SES! Verkar stencool. Lökig titel, lökiga skådespelare, lökig dialog... kan det bli bättre!

M.

Storuggla

Champion
Re: Oh my god!

"erkar stencool. Lökig titel, lökiga skådespelare, lökig dialog... kan det bli bättre!"

Ja, med mer lökar.

Storuggla, hinner före troberg

walium

Ganska töntig, faktiskt
Bubba Ho-Tep...

...verkar vara hur cool som helst. Men hur stora är egentligen möjligheterna att den kommer att gå upp någon svensk biograf? För övrigt är Ossie och JFK båda födda samma år. Jag hade inte tackat nej till att vara lika vital som han när jag är 87 år.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Hmm, de flaxande flygplanen hade jag rätt svårt för. Dessutom var effekterna väldigt tydligt datoranimerade. Vem var egentligen fienden man slogs mot och var utspelade det hela sig?

Troberg

Sinister eater

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Eftersom alla gnäller på dem så måste jag posta några länkar:"

Alltså det faktum att det faktiskt är möjligt att konstrurera flygplan som flyger som fåglar tror jag ingen har några invändningar mot. Däremot ser det rent otroligt fult ut. För övrigt verkar inte realism legat högt på filmmakarnas dagsordning vare sig det faktiskt går att flyga som en fågel eller ej, och det är inte något som jag har något problem med.