och här kommer svaret...
Tja, såvitt jag förstår det, så menar Morgoth att vi som läser hans inlägg ska tillämpa våra egna definitioner på begreppen "vacker" respektive "cool", och sedan välja vilken vi identifierar oss mest med, eller "tycker bäst om". Det kan förstås vara en fälla, eftersom en persons definition av "coolhet" kan sammanfalla med en annan persons definiton av "skönhet", och vice versa, men chansen är nog rätt liten. De flesta av oss talar ju trots allt ungefär samma språk. Vidare tror jag inte Morgoths syfte är att genomföra någon gallupundersökning där han delar upp forumsbefolkningen i "sköna" och "coola", utan snarare att gotta sig åt medforumiternas användande av godtyckliga begrepp där den ömsesidiga definitionen tillåts bestämmas av sammanhanget och av skribentens och läsarens personliga tolkningar.
Flum, helt enkelt...
Det är ganska rätt, men inte helt. Mitt syfte var att skapa diskussion och meningsskillnader, men samtidigt kunna gotta mig åt att jag förstod allas synvinklar perfekt. Givetvis hoppades jag även på att lära mig någonting nytt. Entomophobiac och regelslaktaren gav mig precis den sortens svar jag var ute efter, andra (som Krille och Naug) vände på leken och beskrev allt ur ett helt annat perspektiv, vilket fick mig att tänka till. Då jag gläds åt att förstå Entomophobiac och regelslaktaren, lär mig av Krille och Naug (och kanske någon mer, jag har inte läst riktigt alla svar) så kommer Vindhand och anklagar mig för att inte vara tillräckligt konkret (vilket man aldrig kan förvänta sig att jag är). Utan att överhuvudtaget försöka sätta sig in i argumenten som de andra satsar han på billiga credz. ^_^q
Jag ville identifiera mig med er och försöka lära utav er, helt enkelt. Hitills har jag lärt mig två saker som känns väldigt påtagliga:
[*]många här balanserar sitt spelande mycket bättre än jag
[*]det är inte helt problemfritt att tillämpa sin världsbild på ett antal människor och säga åt dem att rätta sig i leden
/Mogge