Nekromanti Qin

Dilandau

Myrmidon
Är det någon som känner till ett fransk (tror jag) rollspel som heter Qin? En snubbe satt och läste det några säten bort när jag flög till Lyon häromdagen. Vågade inte prata med honom. =) Så jag vet inte vad det är för typ av spel men det var en jävligt snygg bok och en massa tuffa illustrationer. Någon som vet mer?

Ymir

Liten kantbaron
Det är ett rollspel utgivet av septième cercle eller vad faen de heter, som utspelar sig under De stridande staternas period under Zhoudynastin i Kinas antika historia. Såvitt jag förstått det av en introduktions-pdf jag tittade på går det att spela mer eller mindre realistiskt/historiskt, graden av magi och wuxia och sånt tycks rätt valfri, men bilderna var knappast något under av historiskt korrekthet. Snyggt såg det ut, men som vanligt när västerlänningar gör någonting överhuvudtaget om Kina ganska inkört i det uttjatade wuxiakliché-träsket. Trots detta verkade det helt klart värt att ta en titt på - är det någon som borde kunna göra en rollspelssetting om Kinas historia vettig är det fransoserna. Introduktions-pdf och sånt finns på septième cercle hemsida om någon kan hitta den; men allt är såklart på franska.

Tell you what, jag prövar att bifoga pdf:en i det här inlägget, så får vi se om den är för stor eller om någon stämmer mig för det. Håll till godo! (Den var för stor).

Edit: Hey, jag hittade hemsidan! http://www.7emecercle.com/7cv2fr/jdr/qin/qin.html

- Ymir, kan visst hitta de där fransosernas hemsida, tydligen

Dilandau

Myrmidon
Ah, där var det ja! Tack för hjälpen.

jaha jaha, Kina. Det kunde jag inte gissa när jag satt å smygläste över axeln. (eller tittade, jag kan ju inte franska). Trodde mer det var något sånt därnt "modernt" fantasyspel.