Nekromanti Quadosh

Greymourn

Swordsman
Joined
28 Jan 2001
Messages
593
Location
I en stad i ett län etc.
Re: Liten rättelse... på en liten rättelse...

Att döda någon ger per Schamanism ger Qadosh förlust... anses omänskligt el dyl. att döda någon med svärd ger förbättringsslag... Buh!!! Ponera att jag e en (relativt) ondskefull häxmästare, fundera på hur smakfullt det känns att jag kommer dö i förtid bara för att jag begår en sådan "hemsk" handling... Schaman reglerna suger Mufflon får...
 

Korpen

Hero
Joined
4 Jun 2002
Messages
1,212
Location
Stockholm
Re: Liten rättelse... på en liten rättelse...

Du förlorar inte någon quadosh när du dödar någon med andestrid, inte heller ses det som fel eller omoralsikt (eller inte värre än andra mord), står en hel del om detta i Tirarker.
Du förlorar Quadosh om DIN kropp dör, och att besätta kroppar för att leva vidare ses som tabu, om det inte var hämnd för att ha blivit dräpt.
 

Greymourn

Swordsman
Joined
28 Jan 2001
Messages
593
Location
I en stad i ett län etc.
Re: Liten rättelse... på en liten rättelse...

Du anar inte hur många jag gjort sura pågrund av att jag missuppfattat den regeln... hehe... vete afaan var jag fått det ifrån... vi hade en diskussion om det för länge sedan på forumet...
 

Nix Of Nine

Veteran
Joined
14 Jun 2003
Messages
46
Location
En liten by utanför Storstaden i mellersta Ingenst
lite andra frågor om qadosh:

*vet karaktärerna om att qadosh existerar??
känner dom sin "helighet" eller är det bara ett "mått" på hur man ska behandla karaktären i olika situationer??

*Hur mycket är MYCKET qadosh?? polare påstår att man är ett helgon vid 12-13 eller nåt...
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,228
Location
Göteborg
Re: Qadosh

Qadosh 18+ är ett hyfsat mått på helgonstatus. 12-13 kan en framgångsrik präst/tempelriddare få redan från början.
 

Sabelkatten

Swordsman
Joined
7 Sep 2000
Messages
653
Location
Sundbyberg
Den stora nackdelen med att inte vara troende: qadosh kan inte höjas emedan man inte har någon tro och därmed inte heller några heliga handlingar att utföra.
Eftersom gudarna faktiskt kan påverka personer som inte tillber dem (i rätt situation) så kan ju även en ateist öka sin quadosh. Fast det ska nog mycket till (Bjorn (SL) tyckte att Alfonso skulle få komma upp till noll igen när han räddade världen...).

/Henrik
 
Top