Nekromanti Quickfot BETA 2 för PC

ceralion

Veteran
Jag vet att smygreklam ser dåligt ut men med tanke på att många kanske är nya på forumet eller inte besökt det på ett tag vill jag bara ta och meddela att Quickfot BETA 2 finns för nedladdning.

Sammanfattning av funktioner:

**** Beräkning av restid beroende på:
Förflyttningssätt
Ev. vinterunderlag (snödjup)
Ev. skogsinställning (täthet)
Underlag
Terräng
Antal timmar man väljer att vila/dygn

**** Utplacering av eventuella städer, där följande kan inskrivas:
Stadens namn
Ev. borgmästare
Antal invånare
Stadens storlek (6 valmöjligheter, från 'Liten' till 'Stor')
Övrig textbeskrivning

**** Utöver detta kan du:
Spara en karta
Öppna/ladda en karta (om flera varianter finns)
Påbörja nya inställningar för en karta
Samt vid avståndsmätning även 'Ångra Senast Dragna Linje' och 'Rensa Alla Linjer'

**** Avståndsmätningarna fås ut med följande:
Totala längden (antal mil)
Hur många km som reses genom skog
Hur många km som reses på land
Hur många km som reses över vatten
Hur många km som reses i kuperad terräng
Hur många km som reses i bergslandskap
Totala restiden (antal dagar och timmar)
Hur många timmar som reses i skog
Hur många timmar som reses på land
Hur många timmar som reses över vatten
Hur många timmar som reses i kuperad terräng
Hur många timmar som reses i bergslandskap

Programmet är sedan förra versionen buggfixat samt designat för att mer "passa" DoD version 6.

Hoppas ni ser programmet som ett bra hjälpmedel!
Obs! Copyright-informationen på sidan är viktig att läsa!

Adress: <A HREF="http://www.amaze.nu/dod6" target="_new">http://www.amaze.nu/dod6</A> Filstorlek: ca 2.9 MB

Mycket nöje!

Ceralion
Skymningssagor - <A HREF="http://www.amaze/dod6" target="_new">http://www.amaze/dod6</A>
carpe noxem - fånga natten

Dilandau

Myrmidon
Schysst. Verkar mycket användbart. Men kan man inte lägga in egna kartor?

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"

DoRsal

Veteran
hehe.. när mac kan köra windows program så... finns väll någon windows enulator till mac...eller?

//DoRsal

DoRsal

Veteran
Det går om du gör en .jpg bild av kartan och en .bmp bild med de färger som är på Trudvang2c.bmp som bakgrund och sen gör en kopia på trudvang1.set... kanske inte enklaste sättet att lägga till en egen karta på men jag ska göra ett delprogg som ska göra det enklare att lägga till egna kartor senare...

//DoRsal

Glacius

Veteran
Jovisst, det finns Windows-emulatorer till Mac OS, men anledningen att jag kör Mac OS är just den att jag vill slippa Windows, så därför är det lite bakvänt att köra någon sådan emulator...

/Max

DoRsal

Veteran
Tråkigt att köra MacOS blir juh aldig några fel eller buggar att rätta till... när hade du blå ruta senast? =)

//DoRsal

Ofeig

Warrior
Hmm, det var ju ett la bra program men jag har en del klagomål:

Ni har vart lite slarviga med kartan, t ex. vid Ejland så har ni klibbat ihop en ö med fastlandet. Det går att ändra men ändå...

Om man försöker att flytta på en stad när man håller på och mäter med mätverktyget så hänger sig programmet och ett felmeddelande dyker upp. Sedan stängs programmet... Inte bra...

Annars var det ett användbert tprogram som jag kommer att använda, hoppas ni lägger in västra Trudvagn oxå...

En förhoppningsfull

Robin Rönnlund

Hac in horasine moracorde pulsum tangite; quod per sortemsternit fortem,mecum omnes plangite!

DoRsal

Veteran
Tack för att du skriver ner vad du tycker och vilka buggar du hittat, eftersom dethär är en beta så kan det mycket väl finnas endel buggar. Buggen som gör att programmet avslutas när man klickar 2 gånger på en stad (det är inte när man flyttar den för det kan man inte göra när man mäter) har jag fixat nu och kommer inte att hända i nästa version av programmet.

Trudvangs västra del kommer inte att komma med i programmet förän programmet är ut ur beta stadiet eftersom vi inte har tillåtelse att använda den av riotminds.

Att det kan hända att någon liten del mellan land och vatten inte stämmer kan mycket väl hända, det är inte så lätt att rita exakt efter kantarna. Ska ta och försöka finjustera kartorna så dom stämmer bättre i icke beta versionen.

//Jesper

//DoRsal

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Funkar inte!

När jag skulle testa programet så funkade det inte alls bra. Oavsett vad jag valde för alternativ vid kanten på ändrades nada. Ingen förändring p.g.a. snödjup eller något sånt.

Dessutom så räknar den bara färdvägen när jag drar över berg och hav. Skogen och resten ignoreras.

Vad är felet? För som det är nu är det tämligen meningslöst.

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>

Pazuzu

Warrior
Copyright-tjafs!

"(c) skymningssagor 2001 - alla rättigheter reserverade."

"Programmet Quickfot är (c) Jesper Brännström 2001 och får ej spridas utan dennes tillåtelse."

Man får alltså inte ladda ner programmet?

Förlåt, men jag är lite trött på det eviga copyright-tjafset och hobbyjuridiken bland forumsmedlemmar.

Pazuzu

Warrior
Mac?

"...anledningen att jag kör Mac OS är just den att jag vill slippa Windows..."

... och en miljard program. Och betala mer. Och jobba saktare. Sorry. :)

Glacius

Veteran
Re: Mac?

Hur stor del av den miljarden program är användbara då?
Påstår du att man jobbar saktare i Mac OS vet du tydligen inte vad du pratar om, det är inte för inte som en hel grafisk bransch använder Macintosh, och när det gäller att betala mer... pengar är inte ett problem när man kan vinna så oerhört mycket effektivitet /images/icons/laugh.gif

/Max

Pazuzu

Warrior
Re: Mac!

"...det är inte för inte som en hel grafisk bransch använder Macintosh..."

Ja, det är just de som inte kan ett jota. De lever i visionen att maccen ha bättre grafik. En vision som var fakta på åttiotalet. De grafikkort som sitter i gemene mans leksaks-pc idag knäcker macen med hästlängder. Huruvida macen är slöare kan jag endast backa med egna erfarenheter från "de grymmaste senaste maccarna" i jämförelse med en halvmodern pc icke-highend pc. Det räcker för mej.

Men detta är väldigt väldigt fel forum ehe...

DoRsal

Veteran
Ja du får ladda ner det

självklart får du ladda ner programmet... men vi vill att alla som vill ha programmet laddar ner det från www.amaze.nu/dod6 och därför har vi skrivit sådär.
jag kanske borde formulera om det lite till nästa verra

//DoRsal

DoRsal

Veteran
mm..det är en liten bugg...

Det här är problemet har endel... jag förstår inte riktigt varför det inte fungerar för koden verkar stämma... jag har försökt att lösa detta men har inte lyckats än. Ett sätt att lösa problemet kan vara att ändra färdjupet i windows men även detta fungerar inte på alla datorer. Jag ska försöka fixa det till nästa version.

//DoRsal