Nekromanti Rädda min kampanj!: Vem nukade Manhattan?

Tell

Hero
njao.... i så fall hade han antagligen varit mest intresserad av att hålla usa vid makten, för att på så viss hålla ryssar och kineser oroliga och upptagna... Så att frankrike kan rekolonisera och etniskt ränsa nordafrika.
Jag tänkte nog snarare att han hette jirraque.

Tack snälla för komplimangen.

(Ändring: notera att fakta är korrekta - pakten mellan kina och ryssland finns, frankrike har av tradition idén om eu som kulturens beskyddare, och eftersom kinas rikedomar till stora delar är investerade i dollar, så vore det katastrof för dem -och därmed ryssland, då kina finansierar dessas militär i utbyte mot olja-, om USA föll! Det lönar sig att vara nörd ibland :gremwink: )

LuZeke

Veteran
Kul ide, dock kan jag inte släppa att det känns lite fel att ingen i USA upptäckte explosionen. Instrumenten som mäter av explosioner är troligast ombord på satelliter så själva datan hade USA fått ändå. Washington ligger ca 36 mil bort från NYC, nu är jag inte kärnfysiker, men en emp från en explosion i NYW hade inte nått till Washington. Dessutom har många militäriska anläggningar (pentagon och vita huset inkluderat) fortafarnde kvar en hel del emp-skydd från Kalla Kriget i sina strukturer. Det är ett av problemen med lite för kontemporära äventyr tycker jag, om minsta grej är fel så rubbas hela en suspension of disbelief.

Skulle ha kommit på en ide till intrig med, men jag har lite brottom till tåget nu (spelmöte :gremtongue: ).

Genesis

Ni dés ni maître
Det coolaste förslaget hittills var Tunguska. Utomjordingar, psykiska urladdningar, anarkister ... gäsp. Men en meteor som krashade mitt i staden ... Det vore något. Det finns ingen skurk att skylla på. Det finns astronomer som man kan tycka borde ha upptäckt den, men de försäkrar om att anledningen till att explosionen var så stor var för att meteoren färdades i nära ljusets hastighet. Ingen hade kunnat se den. Men folket kräver ett svar. Någon skyldig måste hittas. Presidentens trovärdighet är i bott och han bönfaller rollpersonerna att rädda hans jobb. Vad skall de ta sig till?