Nekromanti Rädda N2 boken!

Joham

Veteran
Till min fasa upptäckte jag häromdagen att min N2 bok börjar tappa sidor! En av vapensidorna (såklart) sitter lite löst. Är det någon som vet hur man kan rädda den innan sidorna börjar lossna på riktigt? Tejp funkar inte. Försökte med det både på min Mutant Chronicles bok och Krigarens handbok till D&D utan tillfredsställande resultat.

Joham -Hjälp!

Emil

Hero
När det väl börjat lossna är det nog kört... Dock brukar mina böcker inte falla sönder (Eon-böckerna håller fint, men min N2-bok har också antydningar om lossnande sidor). Däremot så känner jag en som tog ut alla sina sidor hur N2-boken och satte in dem i pärm... och hur denna har sidorna inte ramlat ut...

/Emil

Brevis esse laboro, obscurus fio

Eon SE: <A HREF="http://www.eonse.com" target="_new">http://www.eonse.com</A>

chrull

Stockholm Kartell
... död eller levande?

riv ut alla sidor och sätt in dem i en pärm med plastfickor.. eller så köper du en ny... Eller gör både och.. två regelböcker skadar aldrig...

chrull - tre ex av d&d's core rulebooks är vas som behövs i en spelgrupp...

Joham

Veteran
Re: ... död eller levande?

Visste att någon skulle dra Joppe-N2 parallellen...

Tack för tipset men jag vill ha boken som den är. Helst utan att köpa en ny, dvs helst levande än död.

Joham -Den episoden då skitungen gömmer Joppe i soppåsen så dom får fara och leta på tippen. Oslagbart.

Johan K

Gammal & dryg
En lösning som min kompis gjorde vara att han plockade ut alla sidor och sedan så tog han hål i den och satte den i en pärm.
Det tycker iaf jag är smart !!/images/icons/smile.gif

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>

JorreDeMojjaS

Veteran
....visst är det hemskt ... plötsligt sitter man där med en sida i handen och alla spelare asflabbar som galningar.
Jag limmade (lite försiktigt), och det har funkat ganska bra.

// JorrE - me bad..

O.J

Veteran
Det finns två sätt...

1. Spelarna får ge f-n i boken, bara SL får läsa.

2. Ta ut sidorna och sätt dom i plastfickor som du senare sätter in i en pärm, detta är det bästa!!!

P.S Hoppas ni gillade bönen, även du Marco D.S

Anywhere i roam
Where i lay my head is home
Carved upon my stone, my body lie but still i roam

Riddaren

Swashbuckler
Re: Det finns två sätt...

"2. Ta ut sidorna och sätt dom i plastfickor som du senare sätter in i en pärm, detta är det bästa!!!"

Vet inte det ja, trycket på pappret har en viss förmåga att förflyttas till plasten. Så efter att de är plaserade i en plastfikaa får de över huvudtaget inte flyttas...

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

Joham

Veteran

Råd nr 1 har åtföljts sen jag skaffade boken. Nr 2 känns inte bra. Jag vill ha boken som den är. Inte i en pärm. Men tack för tipsen iaf.

Joham

Emil

Hero

Vet inte det ja, trycket på pappret har en viss förmåga att förflyttas till plasten. Så efter att de är plaserade i en plastfikaa får de över huvudtaget inte flyttas...

Alternativet är ju i så fall att slå hål i själva sidorna. En kompis gjorde detta och jag tror inte han haft några problem med uttrillande sidor därefter...

/Emil

Brevis esse laboro, obscurus fio

Eon SE: <A HREF="http://www.eonse.com" target="_new">http://www.eonse.com</A>

Joham

Veteran
Re: hatar OT

Joppe var ju den lilla uppstoppade sorken. Vad själva ungen hette kommer jag inte ihåg. Men en senil liten jävel var han iaf...

Joham -Tyckte att det programmet var en smula obehagligt

Master_Z

Swordsman

1. Spelarna får ge f-n i boken, bara SL får läsa.

Det problemet existerar inte när det gäller min N2 bok. Det är endast jag som får lästa den och om nån annan vill vara SL får dom snällt gå och köpa sig en egen bok som dom kan ta isönder. Jag vet nämnligen hur dom behandlar böcker.

Den stolta krigaren Master Z har sagt sitt
"Beuty is in the eye of the beholder"

Riddaren

Swashbuckler

Det bästa är nog att hoppa över plastfickor och istället plast in varje sida, och slå hål genom plasten.

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

Jon

Veteran
Re: Rädda N2 boken! - boklimning

Jag har en polare som gick till nått ställe och fick en bunt papper ihoplimmade. Tror det var på humanisten i GBG, men det borde gå att få fixat på bättre kopieringsställen. Borde i alla fall vara bättre med ny limning än att sätta in alltihopa i en pärm.

Smått skandalöst att limningen är så dålig faktiskt, 300 spänn för en dåligt inbunden bok...

/Jon

Scorpion

Veteran
Jag hade samma problem. Jag ringde NeoGames och fick en ny hemskickad. Det är vad jag kallar service.

MVH

Last edited by a moderator:

Master_Z

Swordsman

Eller så plastar man i sidorna och sen sätter in dom i plastfickor så slipper man slå hål genom texten.

/Linus

Master_Z

Swordsman
Ett sätt är att plocka ut alla sidor och sen gå till en bokbindare så han/hon kan fixa det. Dyrt som f-n men värt det(nästan).

/Linus