Nekromanti Rädda spelare vs rädda rollpersoner

Seraphim

Warrior
Brydsamt...

...på gränsen till huvudvärksframkallande.

Har du en väldigt öm punkt som jag trampar på, eller?
Jag skrev att min teori, som grundar sig på mina egna erfarenheter, är att många - inte ALLA - börjar med att spela så. Likväl som jag skulle kunna säga att många som spelar Vampire är fullfjädrade powergamers, eller att många som spelar Eon ofta hamnar i regeldiskussioner.
Sen kan man väl spela "högklassigt" rollspelande (vad man nu definierar det som) i alla typer av rollspel (vilket jag nu upprepat väldigt tydligt) och i alla former av rollspelande.

Har du mer att hänga upp dig på?

[color:red]- §.</font color=red>

Eksem

Champion
Re: Brydsamt...

"Har du en väldigt öm punkt som jag trampar på, eller?"

One would assume, men nej. Jag tyckte bara att ditt andra inlägg inte riktigt passade ihop med ditt första. Vilket du visserligen på ett snyggt sätt helgarderat dig mot med den finstilta texten i orginalinlägget.

Folk får givetvis spela som de vill, de vet både du och jag (framförallt, jag vet att du vet det). Men det du gissade var en öm punkt är i sjävla verket en extrem allergi mot elitism. Jag ser den i varje buske!

Seraphim

Warrior
Brimstone. [OT]

"Jag tyckte bara att ditt andra inlägg inte riktigt passade ihop med ditt första."

- You 'aint seen nothin' yet. När det gäller att byta åsikter allteftersom det passar mig är jag riktigt skicklig. Att detta skulle vara någonting dåligt håller jag inte med om, men jag förstår om det är svårt att hänga med i debatter. De flesta som varit på forumet under en längre tid har väldigt motsägelsefulla inläggshistoriker.

"Vilket du visserligen på ett snyggt sätt helgarderat dig mot med den finstilta texten i orginalinlägget."

- One up till juridikexamen, då? /images/icons/wink.gif

"framförallt, jag vet att du vet det"

- Men jag vet ju att du vet att jag vet det. Det visste jag redan i första inlägget! /images/icons/laugh.gif

"det du gissade var en öm punkt är i sjävla verket en extrem allergi mot elitism"

- Expound, please. Det låter oerhört engagerat och brinnande (dessutom gillar jag när folk talar om hur jag är, eftersom jag är dålig på att veta sådant själv).

[color:red]- §era.</font color=red>

Eksem

Champion
Re: Brimstone. [OT]

Åh, nejnej, jag kallade dig inte elitist, utan jag nämnde bara att jag överreagerar mot sådana tendenser (som jag ser i varje buske). Med andra ord slåss jag mot väderkvarnar i det här fallet.