Nekromanti Rättelse skador

dannux

Veteran
Joined
5 Sep 2002
Messages
6
Location
västerås
jag måste införa en liten rättelse angående skadorna på dagens vapen som togs upp för ett tag sen, har dock inte läst alla inslag så det är möjligt att det kanske togs upp ändå.

Det stämmer att dagens vapen har en väldigt hög utgångshastighet å lätta kulor i vapnet, MEN kulan är konstruerad på så sätt att den ligger väldigt instabilt i luften och börjar vobbla så fort den träffar minsta motstånd. Den ger en extremt hög energi utlösning på väldigt kort tid, eller på svenska: kulan kommer att snurra runt i kroppen och slita sönder allt som ligger i närheten.

Det i sin tur ger enorma skador på kroppens inre organ som inte är byggda för att tåla sådan tryck.

Slutsats: även fast dagens kulor är lättare så orsakar den fetare skador på det den träffar
 

swazze

Swordsman
Joined
20 Mar 2002
Messages
537
Location
Lund
Och om ni inte tror på det så kan ni gå till armémuseet i Stockholm och titta på deras skjut tester.
 

Krellh

Warrior
Joined
16 May 2000
Messages
363
Location
Tollered, Västra Götaland
Problemet med sådan ammunition är bara det att minsta kroppsskydd blir mycket effektivt, samt att minsta lilla grässtrå får kulan att fara all världens väg vilket på ett tämligen drastiskt sätt minskar effektiviteten /images/icons/crazy.gif

/Tobbelobbe
det är ju ett MAGISKT hål fattar du väl?!?!
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Vilket i Neotech motsvaras av en mängd ammunitionstyper som ger en rent ut sagt enorm skada men med usel penetration. Att det sedan regelteknikst sett sammanfattas med de fragmenterande egenskaperna hos kulor gör väl inte så mycket.

/RipperDoc
 
Top