Nekromanti Råkade köpa ett Imperial assault, nu då?

Ram

Skev
Efter diverse småtråkiga men ofarliga mellanhavanden med en av Stockholms större (och trevligare) nördaffärer så råkade jag som kompensation få en massa rabatt på ett Imperial Assault så jag köpte det. Första intryck är att det är ett riktigt trevligt spel för en gammal skirmish-spelare som jag. Så då måste man såklart handla mer saker!

Frågan är bara vad man skall köpa? Jag vill ha gubbar som är trevliga både för kampanjen och skirmish och det är en ball bonus (men inte alls nödvändigt) om de tar med sig något extra kul in i spelet. Jag tänkte hålla mig till imperiet och rebeller till att börja med tror jag. Jag tänkte nog börja med ett Ally pack och ett Villain pack. Just nu lutar det lite åt Captain Terro för Imps och eventuellt Alliance rangers till Rebellerna med en tanke att köpa den stora Jabba-expansionen lite längre fram. Låter det vettigt? Eller finns det packs som är så balla att man bara borde köpa dem i stället?

Girighet

Warrior
Jag har inte kört skirmish varianten av spelet utan bara kampanjen (utan några expansioner) och tyvärr tyckte vi att spelet inte funkade riktigt. I början va det riktigt kul men när väl gubbarna blev bättre så var "SL" tvungen att spelar mer och mer taktiskt för att ha någon chans, dvs låta alla gubbar spawna i samma rum och helt enkelt enkelt försöka vinna genom att överösa oss med fiender samtidigt. Detta dödade SW känslan för oss så vi alla var överens om att det inte va roligt att spela vidare så vi la ner det hela.
Det är kanske bara var vi som tyckte detta, och är kanske hela annat i skirmish spelet men ville bara flagga för detta innan du gå all in på köpandet av tillbehör.

Ram

Skev
Okej, bra feedback. Tack! Jag har läst en del om kampanjspelet och det känns som det har varit väldigt blandade upplevelser. De flesta är positiva, men jag har även läst ett par som har samma erfarenheter som du. Jag får provspela och se hur det känns helt enkelt. Jag köpte Captain Terro ch Alliance rangers och råkade få med mig ett Bossk-pack också. Jag kommer nog att köpa Ech base troopers också och eventuellt Obi-Wan, men sedan tror jag att jag nöjer mig. Jag var lite sugen på att köpa Twin shadows, men de flesta reviews var överens om att det var en ganska tråkig expansion, att gubbarna var rätt dåliga för skirmish och även att kartorna roterat så då kändes det som en ganska dålig idé. :)