Rösta på Boom-Boom

God45

#PrayersForBahakan

De dårarna låter oss rösta för vem som ska vara med i nästa X-Men line-up. Låt oss rösta in Boom-Boom!

Attachments

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
1) Om man har uBlock Origin i Chrome så får man inte se röstnings-rutan.

2) Exakt ingenting hindrade mig från att lägga tre olika röster genom att använda tre olika webbläsare (Firefox, Chrome, Edge).

3) Jag har hittills lagt 5 extra röster via Chromes incognito-flikar.

God45

#PrayersForBahakan
1) Om man har uBlock Origin i Chrome så får man inte se röstnings-rutan.

2) Exakt ingenting hindrade mig från att lägga tre olika röster genom att använda tre olika webbläsare (Firefox, Chrome, Edge).

3) Jag har hittills lagt 5 extra röster via Chromes incognito-flikar.
Rösta tidigt, rösta ofta!

Bolongo

Herr Doktor
Jag som inte aktivt läst serier sedan 80-talet känner ju inte igen en enda av de där karaktärerna....

luddwig

Lawful evil
Konstaterar förvånat att jag känner igen sex av tio karaktärer. Vill dock minnas att två av de sex var döda på min tid som serieläsare.

God45

#PrayersForBahakan
Jag som inte aktivt läst serier sedan 80-talet känner ju inte igen en enda av de där karaktärerna....

Banshee är en stereotyp Irländare vars kraft är att han kan skrika i typ en stråle. Han kan skrika på marken så att han flyger. Han har flärpar med tyg under vingarna för att kunna styra vart han flyger. Han var med i First Class filmen. Jag har mest koll på han dotter Syrin som tillsammans med Multiple man var med i den sjukaste scenen i en mainstream superhjälte serie. Anyway, snubben har varit död i sedan tidigt 2000-tal och var en c-lister innan det.

Polaris är Magnetos tidigare hemliga dotter som nu bara straight up är hans dotter. Hon har samma krafter som Magneto fast svagare och hennes hår är grönt. Jag tror det är grönt pga mutation men who the fuck knows. Den värsta av Magnetos ungar för hon är fast i hans skugga och är lite deppig över att hon inte lever upp till hur absolut badass alla andra i dynastin är.

Forge har kraften att han förstår och kan bygga alla maskiner han ser. Han kan också bygga supermaskiner han inte förstår ibland (som en Warhammer 40k ork). Är den enda native american karaktären som inte har superkrafter pga sitt ursprung vilket är coolt. Har haft kärleksdrama med Storm.

Boom-Boom var en stereotyp valley girl med kraften att få saker att explodera. Sedan var hon med i skämt men canon tidningen Nextwave Agents of H.A.T.E. och spöade både poliser och onda koalor. Tycker det är jobbigt av att ingen annan mutant tar henne på allvar.

Tempo… Look, ett tag var ”The Mutant Liberation Front” en grej. De är bullshit mesversionen av the brotherhood of evil mutants. Tempo förrådde dem när de skulle döda en anti-mutant kille från regeringen. Hom har en svag version av Zooms krafter, hon manipulerar tiden för att göra sig supersnabb. Har typ inte en personlighet etablerad sedan tidigare men har en cool hjälm.

Cannonball kan få sin underkropp att bli som en jetmotor och sim överkropp att bli osårbar och sedan blastar han in i folk. Han är en av de första ”New mutants” en och därför solitt 80-tal. Men snubben är new mutants cyclops och suger.

Sunspott också en new mutant men awesome! Brasiliansk miljardär som kan gå in i en superstark, supertuff form när han laddats upp nog av solen. Köpte terrororganisation AIM och gjorde de goda för några år sedan.

Strong guy är en stark snubbe som inte kunde välja ett kodnamn. Han blir starkare när han absorberar skada men det gör också att han får kronisk smärta. Skämtar mycket för att distrahera sig från det. Stark nog att slåss mot Hulken. ÄR KUNG AV HELVETET. Ja, inte ett helvete eller så heller. KUNG AV HELVETET.

Marrows ben växer ur hennes skinn och hon använder dem som knivar, rustning och klubbor. Var en Morlock (fula mutanter som bor i kloakerna) back in the day. Hon och Storm hatar varandra. Väldigt low powered jämfört med alla andra på listan.

Armor. Så du vet hur Wolverine alltid måste ha en tonårig kvinnlig sidekick? Du vet hur det alltid är creepy och får oss att minnas hur Wolverine var i en kärlekstriangel med Jean Grey när hon var en tonåring och han var en gammal gubbe? Armor är den senaste, hon kan skapa en laser mecharustning. Men hon är mest Wolverines nya sidekick efter att både Kitty Pryde och Jubilee blivit för gamla för honom.

God45

#PrayersForBahakan
Konstaterar förvånat att jag känner igen sex av tio karaktärer. Vill dock minnas att två av de sex var döda på min tid som serieläsare.
KANSKE SPOILERS MEN ÄR PITCHEN FÖR DEN HÄR NYA SERIEN

Den nya plotlinen är att de har återupplivat alla mutanter som någonsin dött. Även de superonda. Och nu har de en ny ö de har utropat till Mutant Ethnostaten. Och alla jobbar ihop, även de super onda.

luddwig

Lawful evil
Den nya plotlinen är att de har återupplivat alla mutanter som någonsin dött. Även de superonda. Och nu har de en ny ö de har utropat till Mutant Ethnostaten. Och alla jobbar ihop, även de super onda.
Jag tar på mig min gubbkeps och säger med buttert tonfall att det låter som att författarna har idétorka.

God45

#PrayersForBahakan
Jag tar på mig min gubbkeps och säger med buttert tonfall att det låter som att författarna har idétorka.
Alltså, nja. Den nya plotlinen är absolut fucking bugnuts vansinne. Det är snarare som att de har idé diare och bara spreyar vilt åt alla håll. Det jag skrev är verkligen typ första serien innan the deeeeeepppp lore nonsens och absoluta vansinnet börjar. Det är så fucking weird att jag inte är säker på att det är en superhjälte serie längre bitvis. Jag har varit med för så vet att allting kommer nollställas igen. Men just nu? Madness!

krank

Strong guy är en stark snubbe som inte kunde välja ett kodnamn. Han blir starkare när han absorberar skada men det gör också att han får kronisk smärta. Skämtar mycket för att distrahera sig från det. Stark nog att slåss mot Hulken. ÄR KUNG AV HELVETET. Ja, inte ett helvete eller så heller. KUNG AV HELVETET.

Marrows ben växer ur hennes skinn och hon använder dem som knivar, rustning och klubbor. Var en Morlock (fula mutanter som bor i kloakerna) back in the day. Hon och Storm hatar varandra. Väldigt low powered jämfört med alla andra på listan.
Det här är de enda två som jag skulle kunna överväga som alternativ till Boom-Boom.

Marrow är mest av nostalgiskäl, tror jag. Hon är rätt cool.

I slutänden kan jag dock inte inte rösta på medlemmar av gamla X-Factor, för den serien sparkade rumpa.

(Jag har alltså inte läst nå't sen 2012 typ, så det är vad jag bygger mina åsikter på)

Paal

Imaginär fantast
Orginal-New Mutants FTW!
(Sunspot och Cannonball alltså).

Forge, Banshee och Polaris är alla tuffa, men de är ju utpräglade sidokaraktärer.
Resten kan brinna (fast Armor såg lite cool ut har jag för mig).

Paal

Imaginär fantast
Nu när ni säger det känner jag ju (mer eller mindre) igen Cannonball och Sunspot från New Mutants-filmen.
Det gör ont i mig när du säger så. New Mutants var ju en stor grej större delen av 80-talet. Vi såg nog bara glimtar av dem i svensk utgivning dock. Men de tidiga årens utgivning med Chris Claremont och Bill Sienkiewicz som skapare är ju klassiker.

Edit: Jag har inte sett filmen, är den sevärd?

God45

#PrayersForBahakan
Det gör ont i mig när du säger så. New Mutants var ju en stor grej större delen av 80-talet. Vi såg nog bara glimtar av dem i svensk utgivning dock. Men de tidiga årens utgivning med Chris Claremont och Bill Sienkiewicz som skapare är ju klassiker.

Filmen känns som första avsnittet på en tv-serie. Den är ganska tråkig men hade det kommit mer hade alla karaktärerna varit etablerade. Magick är kul.

krank

Jag tycker det. Många andra tycker inte det. Den är inte så bra som den kunnat vara, men givet att den var i development hell i evigheter och till slut inte kunde/fick göra de reshoots som behövdes för att fixa till den… så är den helt OK.