Nekromanti Röstning på trådar och favoritlistor

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag har en dröm. Oftast när jag har drömmar om mjukvara så brukar det sluta med att det inte finns, och jag antingen får ge upp eller bygga själv. Men man kan ju testa.

Såhär skulle jag vilja ha det:

1. Det finns ett röstningssystem för forumtrådar, som bara går uppåt. Bara "gilla", inget "ogilla". Man kan rösta upp, men inte ner.
2. De går att sortera trådar efter hur gillade de är.
3. Det går inte nödvändigtvis att gilla enskilda inlägg; framför allt uppstår problemet med hur hela tråden ska räknas; summan av gillandet av delinläggen eller bara hela tråden i sig?
4. Det finns ett likadant röstningssystem för artiklar.
5. De är ihopkopplade; det är inte bara likadana system utan samma.
6. Idag kan man markera artiklar som "favoritartiklar". Jag skulle vilja att man kunde skapa "listor", typ som man kan med sina wishlists på amazon. Och sedan dela med sig av listorna till varandra. Och en lista ska kunna innehålla både forumtrådar och artiklar.

Spontant känns det genomförbart men klurigt. Någon form av extramjukvara eller plugin som sköter de här två, kanske?

På den enklaste nivån kunde man ju tänka sig att få ha egna listor med vanliga länkar, som man då kunde stoppa in URL:erna till trådar/etc i...

Vad tycker ni?

!Paxen

Swashbuckler
Först och främst så tycker jag att det är konstigt att ingen har svarat på detta.

Sen tycker jag att det skulle räcka med ett X antal röster på själva tråden, men ett plus om man kunde ta med X antal röster på svaren.

//Paxen - kort och koncist

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Jag tycker att det låter som en utmärkt idé.