Zeppelinare som rymdskepp!!!Andra prylar jag skulle önska vore med:
Angels of Mons - Wikipedia
en.m.wikipedia.orgChristmas truce - Wikipedia
en.m.wikipedia.org
ZEPPELINARE!
View attachment 8188
Ja, det är ett måste.Zeppelinare som rymdskepp!!!
Är det verkligen det? Borde inte rymdskepp som ser ut som 1910/20-tals oceanångare/krigsskepp vara mer passande, med zeppelinare använda för lufttransport i atmosfär.Ja, det är ett måste.
Det var mer den estetiska looken jag syftade på, jag menade inte att rymdskepp bokstavligen behövde vara zeppelinare Sen tycker jag att det finns plats både för rymdskepp som ser ut som oceanångare och rymdskepp som ser ut som zeppelinare. Det kan ju till och med vara så att olika fraktioner har olika look på sina skeppÄr det verkligen det? Borde inte rymdskepp som ser ut som 1910/20-tals oceanångare/krigsskepp vara mer passande, med zeppelinare använda för lufttransport i atmosfär.
Vad sägs om att man använder zeppelinare och jätteballonger för att få upp saker i omloppsbana där man sedan lastar om det till skepp?
En annan tanke är ju förstås att man faktiskt använder stora dieselpunk flygplan i huvudsak, man har ju teknologin. Med luftskepp som något man använder för platser där det är svårt att göra en landningsbana?
Förstås, det kan vara en fråga om att rymdskepp ser ut som zeppelinare men deras ballonger är inte fyllda med lyftgas utan är där man har allt syre som behövs för färden.
Men det gjorde jag.Det var mer den estetiska looken jag syftade på, jag menade inte att rymdskepp bokstavligen behövde vara zeppelinare
O jag undrar om det verkligen är det?Det är det enda acceptabla sättet att färdas mellan planeterna!
Exempel från det galleriet:Kan vara inspirerande: Spacecraft of the First World War - MikeDoscher | DeviantArt
Rymd-Kafka hade inte heller så roligt? Och man undrar vad Rymd-Freud sysslar med.En vindlande byråkrati à la Österrike-Ungern?
Du har aldrig åkt med Wilhelm Reichs orgondrivna rymdskepp, hör jag!Det är det enda acceptabla sättet att färdas mellan planeterna!
Fantastiska bilder! Trenchpunk alltså!
Visst pågår det evigt skyttegravskrig någonstans i Mutant Chronicles (därav att det finns Imperial Trenchers)? Det torde vara bland det enklaste att överföra...Trenchpunk alltså!
Om jag mins rätt så var Imperials de som beskrevs som överdrivet byråkratiska i MC, men det behöver de ju inte vara i den här versionen.En vindlande byråkrati à la Österrike-Ungern?
På åtskilliga ställen!Visst pågår det evigt skyttegravskrig någonstans i Mutant Chronicles (därav att det finns Imperial Trenchers)? Det torde vara bland det enklaste att överföra...