Re: Det här kan bara betyda elände...
Ehum. Ju större organisation desto större utrymme för alla former av oliktänkande kan man kanske tycka. I varje fall så blir det en större organisation om små företag slår sig samman/blir uppköpta av varandra.
Det personliga inflytande kan jag dock inte se någon som helst fara med. Att följa Krilles önskningar kan alltid åtgärdas med regler i spelen som tillfredsställer skaparens önskningar. Som i fallet med Eon där du har en Mängd frivilliga regler... och hur de brukas är ju upp till spelaren. En i min mening enkel lösning.
Stort inflytande på kapitalet?! Men ehum. Ja det ska vara på de "fria" spelen, för har inte ett lag med andra firmor redan större inflytande på marknaden idag (Neogames, Saga, Järnringen mfl)?
Dessutom tror jag inte han lyckas tygla dessa toppkrafter på fria marknaden. Gör han det så gör han sig själv en otjänst om jag får lov att säga. Men det resonemanget har jag redan varit inne på. Att köpa upp ett företag innebär att köpa upp idéer Och att nyttja dem.
Target Games hade väl iofs aldrig fullkomligt monopol. Som nu bestod marknaden av en rad intressenter... Vi får väl ändå inte glömma Ragnarök speldesign, Lancelot Games mfl. till skillnad mot den stora tigern tillverkade de små spel i mindre upplagor - precis på samma sätt som Rävsvans, Kaleidoskop, Saga mfl gör idag och där har vi det igen. Rävsvans är ingen stor Tiger, utan en liten räv som försöker göra sitt bästa.
Jag ser som sagt fram emot vad räven och maffian kan tillverka.
Eva