Re: Misstänksam
Nightowl visste och jag visste... Jag jobbade ju hela dagen på att spä på fictionen och det visade sig vara svårare än jag räknat.
Första april är jag alltid misstänksam mot allt som verkar "outoftheordinary" så det tog inte många sekunder innan jag insåg att denna artikel Måste vara årets Första Aprilskämt på Rollspel.nu.
Själv tycker jag att man när man genomskådat skämtet har sin plikt i att hålla det igång och verkligen gå igenom i vilken form man själv borde respondera till liknande verkliga meddelanden. Det blir lätt genomskinligt om man helt bryter mot sitt normala jags stil.
Jag måste personligen be att få tacka de som uppfann skämtet, de som deltagit i tråden utan att läcka om vad det handlar om.
Jag hoppas att ingen blivit sårad i farten (något som är lätt hänt, minns minsann Ackerfors tveksamhet härom året när han inte visste om jag verkligen var förbannad eller om jag drev med honom)
Skämtet väcker dock vissa frågor som är allvarliga... som ett bra skämt bör enligt min mening. Ta tex tidningen värmlänningen igår som körde något om att man kunde få ett speciellt undantag från att köra hembränt hemma om man gör det för att köra bilen på. Själv diggar jag faktiskt idéen (ni som känner mig vet att jag sällan eller aldrig dricker, vare sig hembränt eller systemets), vore det inte smidigt att fixa sitt eget biobränsle?
I vårt fall så var saker som Begränsning av Rollspelskulturen en faktor... men den diskussionen om vi vill hålla den seriös bör diskuteras under annan tråd.
Sur och ledsen vart jag dock när tråden försvann under gårdagen och Jag Vet att det var ett misstag och JA du är förlåten...
Hoppas på nya härliga diskussioner idag, då vi inte behöver vara misstänksamma inför ärligheten i inläggen...
Eva