Nekromanti Rävsvans köper Kaleidoskop

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Re: Misstänksam

Har undvikit att säga det själv för att inte förstöra skämtet. Nu är det du som kommer bli uthängd som party pooper... :gremwink:

Genesis

Ni dés ni maître
Shhh

(Det har redan kommit upp liknande svar idag, och de togs bort. Jag skrev själv ett, men ändrade det. För det är faktiskt mycket roligare om ingen avlöjar det.)

(//Genesis i en parentes)

Marukusu

Hero

Min revolutionära intuition säger mig detsamma, kamrat...
Jag förvånas över hur ouppmärksamma och potentiellt lättlurade alla andra skribenter i denna tråd verkar vara.

solvebring

Superhero

Hehe... Fan!
Tänkte inte ens på det...
Kan ha att göra med att jag aldrig tänker på vilket datum det är och att jag bojkottar alla sådana dagar eftersom jag hatar att bli lurad och stör mig på att folk går runt en hel dag och är irriterande mycket oseriösa. :gremwink:

Genesis

Ni dés ni maître

Jag förvånas över hur ouppmärksamma och potentiellt lättlurade alla andra skribenter i denna tråd verkar vara.
Åtminstone två stycken (jag och Arvidos), och antagligen en till (Nightowl) är helt med på det, men har undvikit att tala högt om det. En deltråd om att det var fejk dök upp, men togs bort av någon moderator.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

En deltråd om att det var fejk dök upp, men togs bort av någon moderator.
Japp, det var jag som fattade galoppen direkt, och skrev - men blev raskt bortredigerad av Bobby.

Anders Åstrand

Swordsman

Nu när ändå någon har gjort det så måste jag fråga.

Varför gör man ett sådant inlägg?

Även om man själv inte går på luret (vilket de flesta troligen inte gjort i det här fallet) så kan man väl låta andra bli lite lurade innan de fattar galoppen?

Det roligaste är ju att spela med och på så sätt förbättra luret, men om man inte vill det så kan man väl helt enkelt bara låta bli att säga något.

Tro mig, du är inte den förste att förstå att det är ett aprilskämt det rör sig om.

//Anders, som givetvis fattade direkt när han läste det men valde att låta andra få lite kul utan att förstöra.

ro83rt

Swordsman

Varför gör man ett sådant inlägg?
Därför att det är kul att visa sig på styva linan. Jag ångrade mig iofs c:a fem sekunder efter det att jag skickade mitt inlägg av just de anledningar som du framför men då hade en moderator redan hunnit plocka bort det.

Dessutom så är det inte alltid så kul att se personer som inte fattat galoppen fortsätta diskutera medan andra användare skakar på huvudet åt dem. Att det finns lite prestige i att fatta skämtet visar du ju själv:

Anders, som givetvis fattade direkt

Wilmer

Hero

Jag fattade inte att det var ett skämt men jag blev jävligt konfunderad: vad fan kan någon av dem tjäna på en sådan fusion?

Marukusu

Hero
Re: Misstänksam [ANT]

"Varför gör man ett sådant inlägg?"

För att alla aprilskämt suger och borde dö en långsam död i de dåliga skämtens avgrund?

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in

Jag kan dessvärre inte ansvara för att avslöjanden skrivs när jag sitter hemma hos trasig-dator-Arvidos och spelar rollspel. Annars kan ni vara säkra på att jag hade redigerat bort det. Nåja, nu när det ändå är den andre gör det väl inget.

Big Marco

Läskig
Re: OK, nu när klockan är över midnatt...

...kan man få säga rent ut att om inte det här är ett aprilskämt är jag Lyndon B. Johnson?

Klart att det inte ´är ett skämt - dock är Krille bulvan för MIG!

*mohahahahahahaha*

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb

Nightowl visste och jag visste... Jag jobbade ju hela dagen på att spä på fictionen och det visade sig vara svårare än jag räknat.

Första april är jag alltid misstänksam mot allt som verkar "outoftheordinary" så det tog inte många sekunder innan jag insåg att denna artikel Måste vara årets Första Aprilskämt på Rollspel.nu.

Själv tycker jag att man när man genomskådat skämtet har sin plikt i att hålla det igång och verkligen gå igenom i vilken form man själv borde respondera till liknande verkliga meddelanden. Det blir lätt genomskinligt om man helt bryter mot sitt normala jags stil. :gremsmile:

Jag måste personligen be att få tacka de som uppfann skämtet, de som deltagit i tråden utan att läcka om vad det handlar om. :gremsmile: Jag hoppas att ingen blivit sårad i farten (något som är lätt hänt, minns minsann Ackerfors tveksamhet härom året när han inte visste om jag verkligen var förbannad eller om jag drev med honom)

Skämtet väcker dock vissa frågor som är allvarliga... som ett bra skämt bör enligt min mening. Ta tex tidningen värmlänningen igår som körde något om att man kunde få ett speciellt undantag från att köra hembränt hemma om man gör det för att köra bilen på. Själv diggar jag faktiskt idéen (ni som känner mig vet att jag sällan eller aldrig dricker, vare sig hembränt eller systemets), vore det inte smidigt att fixa sitt eget biobränsle?
I vårt fall så var saker som Begränsning av Rollspelskulturen en faktor... men den diskussionen om vi vill hålla den seriös bör diskuteras under annan tråd. :gremsmile:

Sur och ledsen vart jag dock när tråden försvann under gårdagen och Jag Vet att det var ett misstag och JA du är förlåten... :gremwink:

Hoppas på nya härliga diskussioner idag, då vi inte behöver vara misstänksamma inför ärligheten i inläggen... :gremsmile:

Eva

Arfert

Facit

kul att en del faktiskt verkar ha gått på det (svårt att säga vilka som spelade med och vilka som inte gjorde det... eller vilka som låtsades att de bara spelade med så här i efterhand..).. :gremgrin:

jag menar, varumärket Kaledioskop är väl värt fyra spänn.... knappast nåt som är värt att sälja, direkt.

:gremgrin:

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb

jag menar, varumärket Kaledioskop är väl värt fyra spänn.... knappast nåt som är värt att sälja, direkt.
Hehe, nu är du väl ändå lite elak... Iofs beror det väl på hur man räknar... Kaleidoskop som varumärke har ju inte hunnit göra så mycket väsen av sig ännu... så där har du kanske rätt. Men om vi tar och räknar på resurserna av personerna under "manteln" så måste de vara värda 4 kronor per styck.... eller? :gremlaugh:

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

Själv tycker jag att man när man genomskådat skämtet har sin plikt i att hålla det igång
Den plikten struntar jag iofs fullständigt i, eftersom jag tycker hemskt, hemskt illa om hela första-apriltraditionen. Däremot borde jag ha hållit käft av ren respekt för de tossar som fortfarande tar alltihop på allvar...