Swordmage/Wizard. (Jaja, taclord/wizard funkar ju också.)Rising said:Att låta defendern multiklassa som wizard är nog inte så bra. Att ha en tactical warlord som leader och multiklassa den som wizard är däremot finemang.
Swordmage/Wizard. (Jaja, taclord/wizard funkar ju också.)Rising said:Att låta defendern multiklassa som wizard är nog inte så bra. Att ha en tactical warlord som leader och multiklassa den som wizard är däremot finemang.
Missförstå mig rätt: min personliga åsikt innebär inte att någon behöver försvara tingens rådande ordning.Dante said:Area-attacker är bra mot annat än minons också.1000T said:Allt optningssnack som förutsätter att man får möta massor av 1-hp motståndare och därför "behöver" svaga men utbredda attacker gör mig däremot nervös och allergisk.
En fighter med area-attack markar (och får därmed fighter’s challenge på) en hel drös motståndare samtidigt.
Dessutom är det ju aldrig direkt dåligt att kunna skada/försvaga/på annat sätt påverka flera motståndare samtidigt.
Som Eksem påpekar handlade ju detta om en liten spelgrupp som saknade en av de fyra arketypiska rollerna (controller). Allt jag gjorde var att påpeka att det går att approximera en controller genom att låta någon multiklassa till wizard.1000T said:Jag blir bara så trött om det nu visar sig en fighter "behöver" powers från andra klasser...
Varför då inte ge Fighterklassen en area-attack redan från början, så man slipper plöja igenom alla andra klasser och dessutom då känna att jag spelar inte en stridsman, utan en stridsman med magisk tomteluva bara för att det blir bättre då?
Men visst, optningsleken blir ju roligare...