Nekromanti Radera konto!

Lan

Veteran
Det skulle vara bra att kunna göra det om man inte blev nöjd med usernamnet eller bara är trött på det? Det skulle väl vara bra för servern eller vad det är och bara aktiva konton skulle finnas kvar. De som varit inaktiva i 3 månader skulle få påminnelse och om där inte skett någon respons efter en månad skulle kontot bli raderat. Dum idé?

Lan

Veteran
Dessutom skulle vissa namn bli fria som andra kanske vill ha. Allt detta så att användarna får den bästa och snabbaste servicen som möjligt./images/icons/wink.gif

Azagthoth

Myrmidon
Nu är jag iofs inte helt hundra på detta men jag kan verkligen inte tänka mig att servern behöver jobba för att det är fler användare registrerade. Medger dock att det vore en poäng att själv kunna radera sig, men att radera användare som inte loggar in på en viss tid tycker jag är fel.

Lan

Veteran
Jag tycker däremot inte att det är fel. Man får lättare att leta bland användarna om där är färre, och om de är aktiva/seriösa blir det kanske ännu bättre diskussioner här på forumet. *hur nu det ska gå till*/images/icons/grin.gif

Men de som vet att de ska vara borta en längre tid, längre än den jag angett, kan ju alltid sätta sig i vacant mode eller något liknande. Jag tror man har det på Utopia.

Azagthoth

Myrmidon
Man får lättare att leta bland användarna om där är färre

Det är inte svårt i nuläget, jag ser inte varför det skulle bli lättare att använda sökfunktionen om antalet användare minskade.

om de är aktiva/seriösa blir det kanske ännu bättre diskussioner här på forumet.

Även detta har ingenting med antal att göra, argumentet är dessutom ganska dåligt eftersom det går att vända det åt andra hållet.

Vi vill inte rensa ut användare som inte loggar in på en viss tid. Detta vill vi inte därför att det onekligen skulle bli en del diskussioner med användare som återvänder och ser att "deras" användarnamn plötsligt är taget av någon annan. Dessutom minskar trovärdigheten i diskussionerna om ett tidigare användarnamn dyker upp med radikalt annorlunda värderingar.

Så vitt jag vet är Utopia ett spel, inte ett diskussionsforum. Så hur länge man kommer att vara borta är ganska irrelevant här, men i spelet Utopia påverkar det antagligen skeendet. Därför är det inte aktuellt att ha en "jag är nu på semester"-funktion.

Legioth

Swordsman
Bättre diskussioner...

"Man får lättare att leta bland användarna om där är färre, och om de är aktiva/seriösa blir det kanske ännu bättre diskussioner här på forumet. *hur nu det ska gå till"

Ha, Ha, Ha!
Som du kanske laggt märke till så är det de aktivaste användrna som är orsaken till det flesta OT diskussionerna vilka inte kan definieras som bra diskussioner...
Självklar är det roligt med lite onödig trams, men jag tror inte att aktivare användare inte skulle leda till bättre diskussioner.

King Kromm

Hero
"Det skulle vara bra att kunna göra det om man inte blev nöjd med usernamnet eller bara är trött på det? Det skulle väl vara bra för servern eller vad det är och bara aktiva konton skulle finnas kvar. De som varit inaktiva i 3 månader skulle få påminnelse och om där inte skett någon respons efter en månad skulle kontot bli raderat. Dum idé?"

Ja, jag tycker det ialla fall, jag har varit borta i mer än 3 månader, tror jag ialla fall. Men med att ta bort gamla konton är la kanske användbart, men hur många skulle använda det?
jag kan villigt erkänna att jag INTE skulle göra det, för jag har inga planer på att sluta komma hit då och då...