Nekromanti Radioaktiva marker...

ripperdoc

Myrmidon
Jag stötte på den här fina länken: http://www.angelfire.com/extreme4/kiddofspeed/chapter1.html
som handlar om Tjernobyl, med många foton. Jag tyckte den var tänkvärd på massor av sätt, men ur rollspelsperspektiv så tyckte jag det gav mig en oöverträffad bild av hur det _faktiskt_ är i de så ofta omnämnda radioaktiva områdena i spel som Neotech, Wastelands, etc, etc.

/RipperDoc - som gärna skulle lajva där...med rätt skyddsutrustning vill säga

Johan K

Gammal & dryg
Huga...

Snacka om att det var öde där ja... Det är nog det minsta man kan pstå...
Stämmer att det ger en klart bra bild på hur det kan se ut N2, Mutant & sådana spel ja...

Troberg

Sinister eater
Japp, den är bra. Läckra foton, intrssant text, välgjord.

Jag upphör aldrig att imponeras av hur in i helsikes stora de där Antonov-helikoptrarna är. Titta på den lilla helikoptern i vänstra kanten. Det är en Mi-8/Mi-17 (kan inte skilja dem på det avståndet) och motsvarar de största helikoptrarna i väst. Sedan ser man de lite större helikoptrarna (de med korta vingar) och den största besten (som motsvarar västs Hercules-plan i kapacitet). Sedan ser man leksakslastbilarna bredvid den. Sedan ser man att det är riktiga lastbilar...

Man fattar också hur fort man fick lämna stället. Bara på det där fältet står det helikoptrar för minst en halv miljard, kanske en hel, övergivna. Trots allt så är det en ganska imponerande evakueringsinsats, för att inte snacka om räddningspersonalens insats när de försökte släcka branden och kapsla in härden. I en annan tråd här diskuteras superhjältar. Det här är de verkliga superhjältarna.

Jag skulle gärna hängt med henne på en tur där på hennes hoj. 146 hästar på en MC, helt öde vägar och inga poliser!

ripperdoc

Myrmidon
Re: Sååå sen...

Ja, där ser man. Det slog mig faktiskt just när jag postat inlägget att man skulle ha sökt först :) Men äh, jag gillade länken och det kan ju inte skada att påminna folk.

/RD