Nekromanti Ramavtal för frakt på rollspel

Rickard

Urverk speldesign
Någon som har någon sorts inblick i hur man kan fixa med billig frakt utomlands. Säg runt 1000 ex att skicka i hela världen under ett års tid. Lådan kommer att vara A4-storlek (297×210 mm) och väger runt 0,5 kg. Man kan anta att jag har ett företag också.

Har kollat lite på DHL (via Google) men har svårt att hitta bra information. Vad finns det för leverantörer och ramavtal för frakt?

FedEx
DHL
Schenker
Posten (hahaha)

Vad mer?

/Han som har kollat lite på nordiskehandel.se

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Du måste sköta allt själv?

Indie Press Revolution eller Independently Fulfilling kan inte hjälpa dig? Det underlättar att redan vara utomlands när man skall skicka utomlands...

Rickard

Urverk speldesign
wilper said:
Du måste sköta allt själv?

Indie Press Revolution eller Independently Fulfilling kan inte hjälpa dig? Det underlättar att redan vara utomlands när man skall skicka utomlands...
Nej, verkligen inte. Det är mest för indiegogo som jag har i åtanke. Har kollat lite på Lessmore och fraktabilligt.se. Den senare krävde 450 kronor för paketet om det ska skickas till USA.

/Han som tackar för tipset

Ögat

Hero
Med posten skulle det kosta 65 kronor att skicka din bok. Det finns säkert billigare lösningar, men jag antar att de flesta innebär att skicka väldigt många på samma gång.

Rickard

Urverk speldesign
Olav said:
Med posten skulle det kosta 65 kronor att skicka din bok. Det finns säkert billigare lösningar, men jag antar att de flesta innebär att skicka väldigt många på samma gång.
Var hittade du det? Jag såg bara 148.30 för paket under 3 kg för att skicka det utomlands och det var för företag. Grejen är att 65 kronor tyvärr också är för dyrt för min del.

/Han som mest antog att Posten var dyrast på allt

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Han said:
Någon som har någon sorts inblick i hur man kan fixa med billig frakt utomlands. Säg runt 1000 ex att skicka i hela världen under ett års tid. Lådan kommer att vara A4-storlek (297×210 mm) och väger runt 0,5 kg. Man kan anta att jag har ett företag också.

Har kollat lite på DHL (via Google) men har svårt att hitta bra information. Vad finns det för leverantörer och ramavtal för frakt?

FedEx
DHL
Schenker
Posten (hahaha)

Vad mer?

/Han som har kollat lite på nordiskehandel.se
UPS
Bring