Nekromanti Rampage / Formula D

Vicotnik

Den onde
Staff member
Forumla D har körts på Table top, så vill du kan du kolla in det där.

anth

Vetefan
Vicotnik said:
Forumla D har körts på Table top, så vill du kan du kolla in det där.
Jo, jag har sett Tabletop-avsnittet, men blev inte klok på om det var kul eller ej.

DynamicMan_UBBT

Veteran
Jag gillar Formula D rätt mycket än så länge (har bara hunnit spela det några gånger hittills).

Ens eventuella framgång i det hänger ju en del på tärningsslagen, så om man är allergisk mot slump så är det kanske ingen höjdare, men det finns ändå tillräckligt mycket att tänka på för att hur man väljer att spela ska vara viktigare än slumpen tycker jag.

Det är dessutom rätt snabbspelat, vilket är bra i ett racingspel.

Streetracingvarianten (den på baksidan av varje karta) har jag inte hunnit testa än dock.

Troberg

Sinister eater
Formula D är ett OK spel, men inte lysande. Man kör tre varv, och jag tycker att det alltid känns som ett varv för mycket.

Sedan gillar jag reglerna från Formula D Mini bättre. Lite mer strömlinjeformade och några buggar fixade. Vi brukar köra med Mini-reglerna på de stora kartorna.

Man bör också vara 4-5 spelare, annars blir det inte tillräckligt med "buffande" på banan (ej menat på ett obscent sätt).

Kör man fler än 5 (vilket egentligen är mer än vad spelat är designat för) så måste man ändra reglerna för vad som händer när någon slår högsta utfallet på högsta växlarna, annars kommer det att explodera motorer all over the place.