Nekromanti Random konserver, 50 olika! :)

EyeOfTwilight

Veteran
man kanske torkar dem först för att sedan lägga in dem...vi får börja jobba på en random konservlista revised redan nu :gremlaugh:

EyeOfTwilight

Veteran
själva misären att öppna upp en burk konserverade fiskpinnar räcker för att jag kan köra med det :gremsmirk:

men om bara folk kan komma med bättre förslag så kan alltid listan göras om, vi kan kanske t.om komma upp i 100 olika...

EyeOfTwilight

Veteran
kycklingkorv har lagts till...finns konserverad paprika?
leverpastejen kan bytas ut mot pâté också....

Krille

Super Moderator
"det brukar liksom krävas någon form av konserveringsvätska för konserver. eller?"

Nä, det behövs inte. Det räcker med att förpackningsprocessen är sådan att inga hemska bakterier kan komma åt innehållet och att tillredningsprocessen är sådan att det inte finns några hemska bakterier i saken som läggs på burk. Det viktiga är vad innehållet konserveras i (burk), inte hur det konserveras.

Staffan

Myrmidon
Re: Rule Britania

Är inte marmite och/eller vegemite en australiensisk specialitet, snarare än brittisk?

Ulfgeir

Swashbuckler
En fundering som slog mig angående ny lista är att kanske sortera den antingen i bokstavsordning eller kategoriordning (kött, grönsaker, desserter etc). Så blir det lättare att se om en viss konserv finns med, och konrollera att dne inte finns som dubletter.

/Ulfgeir

Troberg

Sinister eater
Ännu fler

Sardiner, ansjovis och tonfisk. Det finns något slags stark krydda man köper som konserv också.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Kondom Reserver, 50 olika! :)

Gissa vilken uppföljare på listan jag vill se...? :gremgrin:

Nä, för att vara seriös då. Jag tycker det var en bra lista, men den kan, som många redan påpekat bli bättre. Att sortera dem i en "slutgiltig" version verkar som ett tråkigt drag, men under sammanställningen kan det vara bra, dels för översikt och dels för att det ska bli en "schysst fördelning".
På tal om fördelning, borde det inte vara "större chans(risk?)" att hitta fiskbullar än till exempel päron i sockerlager?
Jag gillar särskilt att hundmat/kattmat står med, mest för att det är så absurt. :gremsmile:

Organ

Out of time, out of mind
Diverse jäst-biprodukter (OT)

>Är inte marmite och/eller vegemite en australiensisk specialitet, snarare än brittisk?

Nu satte du mig på pottkanten till den milda grad att jag blev tvungen att fråga en engelsk bekant för att få till det rätt, och så här ligger det till:

Marmite är tydligen ursprungsprodukten och den är minst lika brittisk som varmt öl och dåligt väder. Efter detta skapades Bovril, även den brittisk, vilket helt enkelt är Marmite med biffsmak. (Hur mycket kött, om alls något, det innehåller är öppet för debatt. Det ryktas t.o.m att vegitarianer skall kunna mumsa Bovril med gott samvete.) Vegimite däremot är en en Australisk efterapning av Marmite och inom brittiska samväldet råder rena AIK-/DIF-motsättningar mellan de som föredrar orginalet framför uppstickaren och vice-versa. Tur att det finns de som lägger ner energi på att engagera sig för vettiga saker :gremgrin:

Extrastjärnor i kanten för den som kan nämna det enda poplåten i världshistorien (antar jag) som nämner Vegimite.

/Anders

Mask_UBBT

Hero
Hahaha [ant]

Minipudding! Bruna rödbetor! Barnfoder! Hund/kattmjölk! Krossade kuddar! Päron i Bulllar! Räkpinnar! Surfikon! Köttfärsmorötter! Raviolifikon! Pyttiananas! Thairödbetor! Fruktkorv! Fisksparrisar i Chokladstuvning! Torkade pinnar! Pilsnerkompott! Barnsoppa! Kötthuduven!

Det här är fan det bästa du gjort, Rickard! ;D

/Mask