Nekromanti Rangordna hand-to-hand strid?

Vindhand

Myrmidon
Alla former av attacker mot skrev är förbjudna, däremot går det bra att sparka mot benen, vilket verkar vara en favoritattack bland dessa sportutövare. I övrigt så verkar slag mot överkropp och huvud dominera (trots handskarna) vilket leder mig in på resonemanget att sparkar är långsamma och lätta att blockera.

...eller att utförandet av en spark försätter en själv i en jobbigare situation. Om motståndaren slår/sveper/sparkar mot dig har du kass balans (med bara ett ben i marken). Slag är nog lättare att göra under bibehållandet av vettig gard.

Nåja, jag betvivlar att man får ha kängor på sig och sparka mot liggande motståndare, ens i thai-boxning, vilket gör det litet irrelevant :gremwink:

Cad

Veteran
Tack!

Vill bara tacka er alla för era svar..Nu vet jag precis hur jag ska göra...nooot! :gremlaugh: men jag har fått massa nya synsett och idéer och det var ju det som var meningen..när jag tror jag har fått fram något vettigt och genomtänkt, skriver jag in det så ni får tycka mer..tycka är kul..tycker jag..så ett stort tack för tyckandet!

Cad/ - U ain´t gonna get my falukorv -

Cad

Veteran
Re: Ursäkta mig!

Tar emot ursäkten...även om det kanske inte fanns någon anledning till en ursäkt..

Blir glatt överraskad över att ni som skriver på forumen är så trevliga...fast det är klart..rollspelare är ju snälla människor!

Ska titta igenom dina trådar och se vad jag kan hitta..

/Cad -funderar över om jag har för mycket eller för lite fritid-