Arfert;n97351 said:(Sansa är för övrigt mitt tips på den som hamnar på Järntronen när det här tar slut. Hon kommer nog bli en hård maktspelare, väldigt långt från den naiva flicka hon var i början.)
Daenerys har så mycket plot-armor som det bara går. Hon kommer fett vinna, ge en drake till Tyrion, ha Onion-knight som Hand of the King och Bronn som High Commander. Fansen på reddit kvider av glädje och T-shirtar med allas ansikten på säljs för tusenstals kronor.
Skämt åsido, fan vad jag hatar "Khalessi", men hon kommer vinne är jag 99% övertygad om. Hon är den enda som kan vara dummare än en råbiff i den här serien och ändå komma undan. Gör man ett misstag och heter Stark tappar man huvudet, gör man ett misstag och heter Dany får man en drake.
Also, det börjar bli lite repitition på det hela men Nicklas73, för att säga det kort.
Censur är dåligt. Censur är tråkigt.
Förfinande är dåligt. Förfinande är tråkigt.
GoT hela existensberättigande bygger på att det är gritty low-fantasy, vet inte om du följer debatter bland fans på olika forumen, men det som upprör "hardcore" GoT-fans mest är inte bränningen av Shireen så mycket som VARFÖR hon bränns (eftersom de tycker att det går ifrån Stannis som karaktär). Precis som folk inte ballar ur över att Sansa blir våldtagen så mycket som de ballar ur för att Ramsay Bolton är en fucking Napoleon-ninja när det är meningen att han ska vara "pasty, ugly and oafish" och ha typ nada erfarenhet av krigsföring. Folk ballar inte ur när det blir för blodigt eller för gory, folk ballar ur när det slutar vara 'resonabelt'.
Fast problemet är att med din lösning får ingen rödlök för att du inte gillar den. Idén om att kultur inte får vara stötande är fail som fan. Jag stödjer mig inte på idén att "Game of Thrones är som det var i verkligheten, därför får den vara blodig", för att verkligheten var sjukt mycket värre.Jag gillar bara inte rödlöken på hamburgaren so to speak. Jag tycker man kan plocka bort den.
Game of Thrones får vara som det är för att det är något annorlunda än Ivanhoe, Sagan om Ringen, Ronja Röverdotter och Draktränaren. Det är som att se Guds Stad, V för Vendetta eller Schindler's List fast under en capé av fantasy. Det är som att se en film som utspelar sig i Eon istället för i D&D (slå mig inte God45). Det är som att se något som är mer nyanserat, mer brutalt, mer "vuxet".
Om man tog bort det skulle jag kunna ge min vänstra hand på att serien inte ens varit hälften så populär som den är idag.