Nekromanti Rasblandning?

Fahnen

Swordsman
Vilka raser kan blanda sig i ert Mundana, inte det officiella nu. Och hur vanligt är det med rasblandning?

Midar tycker en Halvtirak vore coolt.

Minimoni

Homelander
Hallå!

I min värld så har det så här långt inte varit aktuelt med fler rasblandningar än alv/människa. Gällande den blandningen så gör jag som originalreglerna föreslår. Gällande ditt exempel Tirak/människa så skulla jag i min värld kunna tänka mig ett halvblod. Jag skulle dock låta chansen att en sådan styggelse uppstod vara mycket liten. Kanske 1% chans efter det att det vanliga befruktningsslaget gjorts.

Tzimisce

Kimon

Swordsman
Kanske 1% chans efter det att det vanliga befruktningsslaget gjorts.

*cough*...tärningsslav...*cough* :gremgrin:

Trukh<->Troll anyone?

Minimoni

Homelander
Hallå!

Nej då, ingen tärningsslav. Men att helt improvisera chansen gällande befruktning vid samlag tycks inte helt riktigt.

Då vissa av rp i min spekgrupp inta alltid är så försiktiga var de stoppar snabeln så blir det roligare om de råkar skapa några bastarder. Men för rättvisans skull så använder jag tärningarna för att se vad som händer.

Tzimisce

Kimon

Swordsman
Det var mest menat som ett skämt - därav den goa gubben -> :gremgrin:

För egen del så övertrumfar mitt perverterade sinne alla tänkbara slumpmässigheter när det gäller sådan här saker. Jag tänker inte låta tärningen vara ivägen om det kan skapas en bra subplot runt händelsen om 5-15 år frammåt i tiden. Ja kanske till och med i närtiden då den uppretade fästmannen vill ställa några seriösa frågor till förövaren och det pack som denne kallar vänner.

Vad jag menar är att man inte skall låta tärningen vara ivägen för en bra ståry.

Man Mountainman

Storsvagåret
Jag har inte funderat över det, egentligen. Jag har aldrig känt ett behov av att ha med halvblod av olika sorter i mina äventyr, men jag är inte oresonlig. Om en spelare skulle vilja spela en halvdvärg eller en pseudokamorf så skulle jag nog tillåta det, och skulle jag själv av en historiemässig anledning behöva ett halvblod av något slag skulle jag utan tvekan införa det, biologiska betänkligheter å sido.

Man Mountainman

Storsvagåret
Vad jag menar är att man inte skall låta tärningen vara ivägen för en bra ståry.

Tja, men med tanke på hur ofta vissa spelgrupper rullar runt i sänghalmen så skulle jag som spelledare bara tycka att det vore jobbigt att behöva överväga eventuella storykonsekvenser varenda gång det sker. Då är det enklare att bara låta slumpen ta en dit den behagar.

Kimon

Swordsman
Förvisso, men för det mesta så finns där ingen tänkbar subplot, så då behöver man ju inte anstränga de små grå. Men det kan ju hända att rollpersonerna gökar med intressanta individer i spelvärlden, och då är det ett för bra tillfälle för att riskera ett dåligt resultat av tärningsslaget.

Ibland blir det ett upplägg för "Deus Vult" helt enkelt, och då använder jag inte tärningar.

Bjorn

Hero
Händer alldrig i EON Teens

Konstigt, händer alldrig i min spelgrupp...

Fast det är klart, kan ju bero på att det är folk i trettioårsåldern som spelar karaktärer i yngre tonåren och inte tvärtom.
:gremcool: :gremcool: :gremcool:

/Bjorn

Phelan

Hero
Re: Denna tonårsfascination (OT)

Vår spelgrupp ligger också runt 30, men någon fascination för att spela tonåringar har vi ännu inte känt av. Var kommer denna ifrån? :gremgrin:

Mvh / Phelan

Sabelkatten

Swordsman
Nu så var det ett bra tag sedan jag kollade, men jag har för mig att människor och Tiraker normalt sett inte kan få barn (olika arter). Vad det gäller alver - och IMNSHO dvärgar - så är de ju magiskt förändrade människor där förtrollningen är allt eller inget. Alltså blir det inga halv-alver (-dvärgar) utan det är bara frågan om de ärver förtrollningen eller inte (50% chans).

Men sedan så har vi ju magi som uppenbarligen kan användas för att göra olika arter interfertila, så egentligen kan man ju ha vilken sorts korsning som helst...

/Henrik

Duddmannen

Hero
Tonåringar och sex

Miri är så oerhört mycket mer fascinerad av krig och vapen än hon är av romantik och sådant att det troligtvis kommer att dröja mycket länge innan "något" händer. De andra ungdomarna i gruppen är hennes syskon, så där finns inget att hämta och utanför gruppen tycks det för det mesta bara finnas fiender.

Fast det är klart, den nya ynglingen som vi får hjälp av är ju rätt välbyggd... :gremblush:

/Duddmannen

Duddmannen

Hero

Det är ju mellan 15 och 25 som det händer saker. Före 15 är man kass och okunnig och efter 25 är man kass och utbränd. :gremgrin:

/Duddmannen

Phelan

Hero

På så vis... På något sätt tror jag du kommer ha en lite annan syn på saker och ting när du passerat 25. Eller väldigt tråkigt resten av livet. :gremgrin: För övrigt sa Björn "tidiga tonåren"...

Mvh / Phelan

Duddmannen

Hero

På så vis... På något sätt tror jag du kommer ha en lite annan syn på saker och ting när du passerat 25. Eller väldigt tråkigt resten av livet. För övrigt sa Björn "tidiga tonåren"...
Jag är 32, faktiskt. Skrämmande men sant. Nej, min syn har inte förändrats - jag hellre kvick i tanken än i kroppen. Får se hur länge det håller i sig. :gremlaugh:

Våra karaktärer i Björns kampanj började som 13-åringar, det stämmer. Vi är fjorton nu, men fortfarande kassa. Det lär nog dröja ett år till innan vi börjar bli bra.

/Duddmannen

Blippe

Warrior
Jag är slav under neogames ord, och säger de att biologi inte finns, då finns helt enkelt inte biologi, därför att det känns fräscht och sköj!

Dessa funkar dock, jag vet inte varför, men jag tror att neogames har en bra föklaring(???)
Häst+Åsna
Ko+Äpple
Mask+Orm

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Jag har för mig att tiraker och människor inte funkar. För alver och människor är det 50-50 att målet blir alv eller människa. Doc kkör jag med att andra drag ärvs, till exempel blir kombinationen thism-tosh (varför detta nu skulle ske) mer mörkhyad än en thism och längre än en tosh, oavsett om det blir en alv eller en människa. Dessutom tycks vissa av attributmodifikationerna bero mer på miljö än på arv. Ett exempel är learam, vars + på RÖR motiveras med livsstilen med många snabba danser och förflyttningar ihöglandet. Alltså skulle en "halvalv" som växte upp bland learam få + på RÖR, oavsett om det var en människa eller alv. Låt förnuftet styra. Speciellt gäller detta för BIL, som alltid blir den hos kulturen man växer upp hos.

Vad gäller dvärgar och andra folk -- börja med att föreställa dig hur själva tillkomsten skulle se ut. Fråga sedan dig själv om du vill fortsätta i den tankebanan. Misslor har helt annat ursprung än övriga folk, så de "passar inte ihop". Inom tiraksläktet kan det nog fungera, ta bara medelvärdet av de olika modifikationerna (attribut, längd, vikt med mera) hos föräldrarna. Samma sak gäller när olika människofolk får barn.