Nekromanti Rasblandning?

Krille

Super Moderator
"Om två varesler ska kunna para sig med varandra krävs de att dom har samma art."

Närå. Det går att para sig ändå. Däremot ska man inte förvänta sig någon avkomma. :gremwink:

Korpen

Hero
Re: Rasblandning? (INTE spolier)

Närå. Det går att para sig ändå. Däremot ska man inte förvänta sig någon avkomma.
...Vilket är ett av många bevsis på att det var en mycket mäktig förbannelse Dvärgarna lade på "alverna", om alverna inte hade varit människor innan förbannelsen hade de ju inte kunnat få barn (som i sin tur kan fortplanta sig) med "vanliga" människor.

Minimoni

Homelander
Re: Händer alldrig i EON Teens

Hallå!

Konstigt, händer alldrig i min spelgrupp...

Fast det är klart, kan ju bero på att det är folk i trettioårsåldern som spelar karaktärer i yngre tonåren och inte tvärtom.
Det borde nog ändra sig när de kommer upp i lite äldre tonår... Då borde de vara ganska så sex fixerade. Det är väl de flesta i den åldern!? Jag var det och i den här världen finns det som bekant inte alver och annat mysigt man kan para sig med.

Tzimisce

Man Mountainman

Storsvagåret
Re: Händer alldrig i EON Teens

Det borde nog ändra sig när de kommer upp i lite äldre tonår... Då borde de vara ganska så sex fixerade.

Håhå! Jag tror inte man behöver vänta till den äldre tonåren för det. Inte om jag minns *mina* yngre tonår rätt.

Man Mountainman

Storsvagåret
Närå. Det går att para sig ändå. Däremot ska man inte förvänta sig någon avkomma.

Man kan till och med förvänta sig avkomma. Vad man inte ska förvänta sig är att avkomman får någon avkomma. Rätt ska vara rätt.

För övrigt så hävdar jag med bestämdhet att biologiska principer från vår verklighet inte nödvändigtvis behöver stämma in i Mundana. (no shit!)

Zishan

Veteran
Rasblandning kan man göra lite som man själv vill med.

Men det blir lite tråkigt om folk börjar försöka odla fram karaktärer med maxade grundegenskap-mod.
För då blir det ju bara Power-Playing.

Nä i sånna fall är det mycket bättre att skapa en trolig, kanske sorglig historia till varför den nya halvras karaktären uppstod. Och inte att glömma så är det faktist inte helt fördelaktigt att vara blandras! Man blir lätt uttstött och de raser man korsat tycker oftast illa om en...

Sen vad man har med och så vidare är upp till varje spelledare.

" :gremconfused: Va gör en Truckisk Henea härute?? Han är Ubersmidig och Jätte Stark!!" Hmmm va kommer härnäst???

Kakan

Veteran
" Va gör en Truckisk Henea härute?? Han är Ubersmidig och Jätte Stark!!"

..eller liten men klumpig? nej vänta nu.. hur kom dvärgarna till egentligen??? :gremshocked:

hariman

Veteran
Daremot kan det ju vara en ganska praktisk princip att tillampa om man vill slippa kvartstiraker, halvalv-kvartsdvarg-kvartsmissla osv...

Hariman

Fahnen

Swordsman
Hur är det man "Halvalver" kan de få barn? Eller är de sterila?

Och ja, jag känner till det där med halvalver..

Phelan

Hero
Om du känner till det där med halvalver så vet du väl att det finns inga halvalver, det blir antingen människor eller alver. Och de borde vara fullt fertila. Se bara på alvadmiralen i Consaber, han har impregnerat det mesta som rör sig i Consaber och har en uppsjö av barnbarn.

Mvh / Phelan

Krille

Super Moderator
"Man kan till och med förvänta sig avkomma."

Det beror helt på vilka raser som är inblandade. Förväntar du dig en avkomma om du parar dig med en get? :gremwink:

Man Mountainman

Storsvagåret
Well, dålig formulering. Det kan hända att man kan förvänta sig avkomma, förstås.

Förväntar du dig en avkomma om du parar dig med en get?

Inga kommentarer! Du kan inte bevisa något! Rikta den där kameran nån annan stans!

Fahnen

Swordsman
Men avkomman mellan en svartkråka och en gråkråka blir inte fertil. Eller åsna - häst, men hund och varg blir..... vad säger då att halvalver blir det.
Man vet aldrig med neogames och deras frilansare, de är skumma.

Midar kan totalt ointressanta saker.
Längtar tills MiM och VM kommer.

Tiraker och människor funkar

I Tirakmodulen står det att även människor har den rätta 'doften' som krävs för att tiraker ska kunna para sig, även om den är mycke svagare. En tirak skulle däremot aldrig kunna para sig med en alv eller en dvärg, och jag har svårt att tänka mig att någon dvärg eller alv skulle kunna para sig med en tirak, dom håller ju ganska hårt på hedern.

Mvh Victor Palm...

...Som ska lägga sig.