Fast per defenition är väl inte dvärgar och alver två olika "raser", utan istället helt olika "arter", visst?
Hund och katt är två olika arter, Labrador och Tax är två olika raser.
Det är ju därför rasister blir så uppenbart löjliga (nja, extra uppenbart löjliga, alltså) när de förklarar sitt rashat med "Ja, katter och hundar, de går ju inte ihop?"
Hade de tittat på två olika raser i djurvärlden att jämföra med; tex. pudel och jack russel, så hade de ju kunnat konstatera att de trivts hur bra som helst tillsammans.
En sak som jag har tänkt på, är om halvalver kan få barn? En häst och en åsna kan ju få en mula ihop, trots att de är två olika arter. Mulåsnan kan däremot inte få några egna barn. Detta är dessutom av personlig vikt, eftersom min halvalvprästinna förespråkar sexuell avhållsamhet, medan hon är rätt lösaktig (nej, jag kan inte förtala min egen rollperson, hon är bara sällskapstörstande å det extremaste) när hennes prästrock faller av, hmm... (bokstavligt och bildligt talat) Kan hon fortsätta predika, eller kommer hon att avslöjas som bluff och dubbelmoralist om hon helt sonika blir gravid?
Fundersam inför biologernas kunskap och vetande...
/Rising
"You can only be young once, but you can be immature forever."