Raser/spel i World of Darkness

Ivan NWG

Veteran
Joined
8 Aug 2023
Messages
171
Som mitt användarnamn vittnar om älskar jag Hunter the Reckoning! Det är ett spel om att höra röster och tro så mycket på sin bild av världen att man MÖRDAR människor eller att man tror ÄNNU MER och försöker prata med vad man VET är en blodsugande sak. Det är ett spel om att förgöra sig själv för saken eller leva med att man inte gör det. Det är ett spel om att vara liten men vaken. Det är ett spel om global uppvärmning och systemet och… Det är det kanske mest potenta metaforiska spelet i World of Darkness.

Men det är också ett spel där man är de värsta superhjältarna någonsin. Okej, så du ska slåss mot vampyrer? En vampyr är ett av de absolut svagaste monstren du ska slåss mot. Vampyrer är nästan omöjliga att döda, de äger polisen, media och stället du jobbar på, de svagaste av dem är starkare än någon människa och kan förslava alla du älskar. De kan också kunna skit som att kontrollera tankar med en blick, vara osynliga, röra sig snabbare än en tanke eller koka ditt blod i sina ådror. Några kan döda dig ett dygn senare om de nuddat dig.

Så vad är dina superkrafter? Welp, du har en enda och den kan vara att släppa en farlig fis som skadar dig mer än vampyren. Eller så kanske du kan veta lite mer om vampyrer! Eller så kan du lysa ett ljus som gör att vampyren känner lite dåligt samvete.

OCH ALLT ANNAT ÄR FARLIGARE ÄN VAMPYRERNA!!

Synd att bilderna suger bara.

Gamla Hunter the Reckoning fick bara en edition. Köp den! Nya Hunter the Reckoning är inte alls en uppföljare vilket är synd. Nya HtR är inte ens en uppföljare till Hunters Hunted för där fanns telepatiska krafter och vatikanens ninjor och skit. Så undvik nya HtR. Köp dock absolut 2nd Inkvisition boken för man, det är den bästa jävla monster manualen till Vampire.

Att spela Hunters i Vampire kortspelet The Eternal Struggle är dock bullshit och man är en dog fucker om man gör det! (Ja, det är vad jag spelar)
Listen to everything this guy says and do that. Hunter the Reckoning ruled.
 

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,178
Location
Lund
Så folk har klagat lite på Mage the Ascension i tråden och man, jag förstår det.
Vill säkerställa att jag bara uttrycker min personliga upplevelse av spelet för säkert 20+ år sedan. Vi föll inte för det i ett tidigt skede och därmed blev det ingen fortsättning för vår del. Min avsikt är alltså inte en diss av spelet. Säkert fantastiskt i rätt grupp med rätt personer. Men så var det inte för oss eller för mig.

Vi föll alla för Vampire, från första gången vi spelade det så bara klickade det. På ett helt annat sätt än Mage. Vi var kanske för o-vuxna helt enkelt... ;)

Cog.
 
Top