Nekromanti Raser

Man Mountainman

Storsvagåret
Svamp äger!

Äter inte ankor svamp? Svamp är ju för fan det coolaste livsmedel som finns. Okej, jag kanske inte är överdrivet förtjust i svamp, men det är otroligt coolt ändå. Jag har skapat en rollspelsvärld där hela livsföringen kretsar kring svamp.

/Dnalor, din finne på hornhinnan

EventHorizon

Warrior
Svartsoppa och sprängd anka med chechuansås

” Må vara att människan är fysiskt överlägsen och att ankor inte ter sig som de mest perfekta stridsmaskinerna”

Hehehe. Ganska kul mening faktiskt. Personligen har jag aldrig tvekat på om människor är fysiskt överlägsna ankor. Vi är även fysiskt överlägsna exempelvis gråsparvar, kanadagäss och den ovanliga men ack så skönsjungande storlomen. Ja listan kan göras lång.

Jag har alltid undrat hur Drakar & Demoner ankorna reagerar när de träffar sina ointelligenta kusiner, dvs RIKTIGA ankor. Känner dom sig osäkra och besvärade då?

Nej. Ankorna har alltid varit ett hatobjekt för mig i DoD och kommer alltid förbli det.

”/RFSL (RiksFörbundet för Svartankors Likaberättigande)”

Nej nej nej! Det skall vara RFSL : Rakade Fjäderfän Smakar Läckert :)

Fly me to the moon and let me play among the stars

Rosen

Myrmidon
Re: Svartsoppa och sprängd anka med chechuansås

<I>Jag har alltid undrat hur Drakar & Demoner ankorna reagerar när de träffar sina ointelligenta kusiner, dvs RIKTIGA ankor. Känner dom sig osäkra och besvärade då?</I>

Borde väl vara som när vi träffar apor - <I>så</I> lika är de ju ändå inte varandra till utseendet.

Däremot har jag ibland undrat vad minotaurer egentligen tycker om kor; de ser ju exakt likadana ut i nyllet, men resten...

--
Åke

Dofhjort

Veteran
RuneQuest??

En liten fråga bara... Visst fanns det ankor med i RuneQuest, eller svamlar jag bara? Hursomhelst så tycker jag inte att det är så överdrivet mycket fel på ankorna, ganska charmigt faktiskt...

//David

Klon

Hero
Änkor...

Änkor, ankor....
Ankor kan vara änkor..
Nej nu tror jag att jag slutar med det här dumma inlägget.

Så det så!

Dougald MacD

Veteran
Duck's are on

Jo visst finns det ankor i runequest både i rollspelet och i boardgamet, "deras stora" stad är duckpond o dom stackarna är jagade av the Lunar empire.

Dougald