Nekromanti Raser...

trinker

Warrior
Jag håller på att göra ett eget rollspel som heter Ariaz. Det är i framtiden och jag vill ha några coola raser med men jag är väldigt dålig på att koma på fräcka och coola raser. Så om någon kan hjälpa mig?????

-Cozcin-
I see you

Krille

Super Moderator
"Det är i framtiden och jag vill ha några coola raser med men jag är väldigt dålig på att koma på fräcka och coola raser."

Vad är det för slags framtid? Space Opera som i Star Wars med femtielva miljoner utomjordingar i varje hörn? Science Opera som i Star Trek, med en ny konstig utomjording (med skum näsrot) varje vecka? Eller hård SF med grus i rymddräkten som i Alien-filmerna? Eller konspirationer i varje hörn som i Arkiv X? Utan att veta det är det svårt att veta vilken sorts utomjordingar som kan passa.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

trinker

Warrior
Man har inga rymd skepp men laservapen och sånt... du vet nog..

-Cozcin-

trinker

Warrior
världen är jag inte klar med men den heter Dortzia och är uppdelad i tre världsdelar Dort, Tzia och Azit. Det finns 11 länder. Jag är inte så bra på att beskriva eller skriva om länderna. ett stort problem. När jag menar "laser vapen och sånt" så är det allt från laser vapen till automat vapen. Behöver lite hjälp....
jag har ingen hemsida....

-Cozcin-

Adrian

Veteran
Man har inga rymd skepp men laservapen och sånt... du vet nog..

Djäkligt bra beskrivning måste jag säga.... du kunde inte ha valt något ur samlingen Alien/Star Wars/ Babylon 5 /Xfiles/ mfl..... så vet man nog ganska bra vad det handlar om..... och en mer detaljerad världsbeskrivning tex... var när.....

Adrian

Klon

Hero
Jag tror nog inte det var så han menade, vilken typ av Sci-Fi är nog det viktigaste att veta innan man gör en massa raser.... tänk på hur verklighetsförankrat du vill ha det..

Så det så!

EventHorizon

Warrior
X-files upplägget bäddar väl for aliens med stora huvuden och sneda, mandelformade ögon som för bort intet ont anande människor för otrevliga obduktioner (alla obduktioner kanske är otrevliga iofs:)

Annars ger jag samma tips som alltid vad gäller sköna beskrivningar av skumma aliens. Nämligen David Brins Uplift böcker (Geeez. Jag börjar bli patetisk)

Fly me to the moon and let me play among the stars