God45
#PrayersForBahakan
Jag gillar alla de bra svaren och idéerna som kommit fram i cyberpunk tråden så jag tänker helt fräckt sno formatet men rikta in det på en mindre måltavla.
Ravenloft, en av de bästa fantasy världarna från 2ed D&D och en av de få som fortsatte in i 3ed, även om White wolf tog över bakom spakarna. Det är en gotisk skräck och mörk fantasy värld fylld med ironiska straff, mörka herrar i slottet uppe på kullen, vampyrer, varulvar, galna vetenskaps män, Zigenarna från The Wolfman filmen och spelarkaraktärer kidnappade från andra världar. Men vad är det viktigaste med världen? Bitarna som måste vara med i en Ravenloft kampanj för att få den att kännas "rätt"?
Några saker jag vill ska vara med är ironin, The dark Powers som styr Ravenloft har ett sinne för humor. Och du kommer önska att de inte hade det. Stradh kommer aldrig få kvinnan han älskar och att han själv satt sig i den situationen och egentligen bara plågar sig själv är vad som gör hans straff ironiskt. Vore det inte för att Stradh vägrar erkänna någon skuld hade straffet inte fungerat.
Vampyrer. Visst, det finns andra monster. Men Dracula vampyrerna är de som är mest Ravenloft. Vet du vad pluralet av Dracula är? Spring!!!
Du kan inte komma ut. Du är fångad i Ravenloft och där är ingen väg hem. Välkommen till hopplösheten.
Hammer horror känslan. Du vet den från de gamla skräckfilmerna med Peter Cushing som Van Helsing? Den känslan är guld!
Vad tycker ni är det viktigaste med Ravenloft?