Nekromanti Rawr! Just a Little Lovin' rockade

w176

Förlorad dotter
Spelrapport sor of. Men det jag egentligen vill diskutera är spelform, spelstil och teman, så jag postar det här i rollspelforumet.

Just a Little Lovin' 2012

This is a game report from the LARP “Just A Little Lovin’ 2012”. The game was set in the 80s, and is about how AIDS hit the gay community in New York during that time period. It is a relationship drama about three themes: desire, friendship, and the fear of death.

The game was designed for about 60 players. It was played in English and it attracted players from 9 countries 1. The game took place in Sweden, and was co-produced by Norwegian and Swedish organizers. 2 It the second run of Just a Little Lovin’, it was played for the first time last year in Norway.

The game managed to not only attract experienced LARPers, but also HIV activists, HIV-positive people, LGBT activists, and cultural workers from all over the world. As well as two embedded journalists. Many of them had no, or very little, contact with LARPs before the game. The diverse backgrounds of the players created a creative mix of participants. Both the experienced players and the first time LARPers were fantastic.

Sodivra

Champion
Min spontana reaktion är: Åh, jag skulle inte ha fegat utan försökt komma!

Hade jag vetat att många inte var erfarna lajvare och det fanns ordentlig workshop innan så hade jag nog vågat.

Hur AIDS' gryning faktiskt hände är något som varit okänt för mig. Fantastiskt att ni hade med deltagare som varit med om den här tiden i lajvet!

w176

Förlorad dotter
Det var tal om att det skulle bli en upsättnng i Finland, så jag tycker att du ska dra dit om du har chansen.

Mundo

Myrmidon
Båda dessa lajv verkar ju jättecoola.
Verkligen inspirerande att läsa om.

Tack så mycket w176.

RasmusL

Champion
Arvidos MC said:
w176 said:
Förresten, ett annat lajv du kan fara på som jag tror blir lika Nordic Stylle, progressivt och bra är Efter Kapitalismen.
Herregud, rakt in i ångesten. Tack så mycket för det tipset!
NU blev jag förvirrad, men om du syftar på ångesten av att lajva i en relativt ångestlös värld så är jag med dig :gremsmile:

Arfert

Facit
Elmrig said:
Arvidos MC said:
w176 said:
Förresten, ett annat lajv du kan fara på som jag tror blir lika Nordic Stylle, progressivt och bra är Efter Kapitalismen.
NU blev jag förvirrad, men om du syftar på ångesten av att lajva i en relativt ångestlös värld så är jag med dig :gremsmile:
Jag fick ångest ... vilken mardröm! ...eller önsketänkar-fantasi, om man vill. :gremwink:

Sodivra

Champion
Elmrig said:
Arvidos MC said:
w176 said:
Själva den ekonomiska och ekologiska kollapsen är det ångestfulla för mig. Och även om man tycker att en post-kapitalistisk värld är något positivt så kan man känna ångest inför en osäker och okänd framtid.

RasmusL

Champion
Arvidos MC said:
Elmrig said:
Arvidos MC said:
w176 said:
Själva den ekonomiska och ekologiska kollapsen är det ångestfulla för mig. Och även om man tycker att en post-kapitalistisk värld är något positivt så kan man känna ångest inför en osäker och okänd framtid.
Ja absolut, jag syftade mest på visionen med godbitar som:

Vi vill med 2027 se om det är möjligt att lajva en värld/samhälle/verklighet som är rättvisare, kärleksfullare och mer accepterande än den som råder nu, och också skapa en värld som skiljer sig från de flesta andra lajvvärldar genom att fokusera på samarbete och inte konflikt.