Troberg
Sinister eater
Re: Jättebra, helt enkelt!
Det här är egentligen ett problem i alla spel av den här typen. Varför reagerar folk inte i Buffy och Angel (heck, i Angel går ju den gröna gay-kareoke-demonen omkring i princip helt öppet)? Varför reagerar ingen i Twin Peaks? Varför rationaliserar alltid polisen i Cthulhu?
I slutänden är det nog en sån där genre-konvention. Man måste helt enkelt acceptera att vanligt folk travar på i sin dagliga lunk trots överväldigande bevis på att monster går på gatorna bland dem.
Jag tror att rent spelmässigt så kan det ge en rätt så intressant kontrast, ungefär som hur de flesta i Riket konsekvent inte ser vad som händer runt dem utan istället gör det värre genom att trava på som om allt var som vanligt.
Tackar!Har skummat igenom materialet- men oj vad bra det ser ut!
Tack vare Words grammatikkontroll...Fin engelska också!
Det är som jag beskriver i avsnittet "People". Folk har utvecklat en känsla för vad man inte rotar i, ungefär som att folk kan acceptera en polisstat därför att det är för riskabelt att ifrågasätta. Efter ett tag så vänjer man sig, precis som vi gör med tex trafikolyckor. Det blir en sån där risk som finns men som inte längre beaktas.Det enda jag undrar över är hur du balanserar de rätt ordentligt övernaturliga händelser som inträffar, med den i övrigt rätt vardagliga lunken jag föreställer mig är allestädes närvarande i Razor Ridge?
Det här är egentligen ett problem i alla spel av den här typen. Varför reagerar folk inte i Buffy och Angel (heck, i Angel går ju den gröna gay-kareoke-demonen omkring i princip helt öppet)? Varför reagerar ingen i Twin Peaks? Varför rationaliserar alltid polisen i Cthulhu?
I slutänden är det nog en sån där genre-konvention. Man måste helt enkelt acceptera att vanligt folk travar på i sin dagliga lunk trots överväldigande bevis på att monster går på gatorna bland dem.
Jag tror att rent spelmässigt så kan det ge en rätt så intressant kontrast, ungefär som hur de flesta i Riket konsekvent inte ser vad som händer runt dem utan istället gör det värre genom att trava på som om allt var som vanligt.