Skymning
Nattens barn
- Joined
- 3 Feb 2020
- Messages
- 146
Jag har tillverkat en reaktionstabell för SLP som följer med rollpersonerna av olika anledningar, eller som är sidekicks till karaktärerna. Tanken är att ta reda på om SLPn vill följa med när RP vill skicka in den i strid eller ta med på andra farliga uppdrag.
Kom gärna med förslag på förbättringar, eller om jag har missat något.
SLP Följeslagare/Sidekick Reaktion (1T10)
Slå på tabellen vid varje beslut som kan påverka SLPn fysiskt, psykiskt eller av annan viktig anledning.
Om det finns särskilda skäl till att SLPn skulle vilja ställa upp: +2
Om det finns särskilda skäl till att SLPn inte skulle vilja ställa upp: -2
7-10: Följer med / Går med på / Utför
5-6: Följer motvilligt med / Går motvilligt med på / Utför motvilligt
2-4: Vill inte men kan övertygas med ett lyckat färdighetsslag (Vid fummel uppstår gräl och det är 20% chans att SLPn lämnar gruppen)
1: Vägrar och kan bara övertygas med ett perfekt lyckat färdighetsslag / svårt slag (Vid fummel uppstår gräl och det är 50% chans att SLPn lämnar gruppen)
Det är upp till SL att förklara varför SLPn vill eller inte vill göra det spelarna ber den om.
Kom gärna med förslag på förbättringar, eller om jag har missat något.
SLP Följeslagare/Sidekick Reaktion (1T10)
Slå på tabellen vid varje beslut som kan påverka SLPn fysiskt, psykiskt eller av annan viktig anledning.
Om det finns särskilda skäl till att SLPn skulle vilja ställa upp: +2
Om det finns särskilda skäl till att SLPn inte skulle vilja ställa upp: -2
7-10: Följer med / Går med på / Utför
5-6: Följer motvilligt med / Går motvilligt med på / Utför motvilligt
2-4: Vill inte men kan övertygas med ett lyckat färdighetsslag (Vid fummel uppstår gräl och det är 20% chans att SLPn lämnar gruppen)
1: Vägrar och kan bara övertygas med ett perfekt lyckat färdighetsslag / svårt slag (Vid fummel uppstår gräl och det är 50% chans att SLPn lämnar gruppen)
Det är upp till SL att förklara varför SLPn vill eller inte vill göra det spelarna ber den om.