Nekromanti realistiskt

mr colt

Veteran
jag kom och tänka på en sak i neotech kan en expert på automateld få iväg mycket med kulor en en nybörjare på samma tid. det är konstigt för om man är bra på automateld kanske man får med träffar men hur ska man kunna få iväg dubbelt så mycket kulor eller mer på samma tid.

krazhnaya

Veteran
en expert kan få iväg lika många kulor som en nybörjare men experten träffar... varför tror du experten kan skjuta mer än nybörjaren?

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Jag antar att du hänvisar till att om man misslyckas med Automateld slaget så halvers eldintensiteten.

Naturligtvis så börjar inte vapnet skjuta långsammare för att man har mindre vana vid att skjuta automateld.
Det fungerar snarare så här. Man väljer ju ett område som ska sprejas med kulor. Sedan försöker man sätta som många kulor inom det områder som möjligt, det är där man slår mot Automateld. Misslyckas slaget, ja då får man inte in så många kulor i det förutbestämda området som man hade tänkt sig.
Alltså, om man misslyckas med automateld slaget så misslyckas man med att 'kontrollera automatelden', vilket innebär att man träffar kasst (som puckot i början av PULPfiction du vet /images/icons/grin.gif).

Maggan

Swordsman
Antagande...

En oerfaren person är kanske rädd för att röja loss lika hårt än vad en van person är... /images/icons/crazy.gif

//Magnus

Nalle med AK4

Swordsman
Realistiskt?

Vem fan bryr sig om regler? Här ska vi ha skoj!
Nej, men allvarligt.
Ja, jag tycker att det verkar konstigt. En annan sak om man spelar t.ex. Warhammer 40k, där man kan skylla på att "egentligen så får alla iväg lika mycket skott, men det är de duktiga som träffar bäst därför får de fler skott, men egentligen räknar man skott som kan träffa". Men inte i N2. Det förstår jag inte.

Nalle med AK4

Swordsman
Oädnliga magasin?

Det där med fummel och perfekt vid automateldsslag tycker jag är lite vagt. Om man halverar EI, stryker man fortfarande lika många kulor i magasinet? Och, om man har, säg, 10 kulor kvar och skjuter 10 och slår perfekt, då blir det 15 kulor, men man har inte 15 kulor i magasinet! Snitsar man så att kulorna penetrerar och rikoschetterar så att samma kula träffar två gånger kanske? =P

nomardiculdacar

Warrior
Nu reder vi ut det här

Om man halverar EI, stryker man fortfarande lika många kulor i magasinet?

Nej, skulle jag säga. På något ställe i N2-boken står det att "om automatelds-slaget misslyckas halveras EI." och om EI är antalet avfyrade skott delat i meter borde det bli såhär: 20 skott på 2 meter. Slaget misslyckas, EI halveras= 10 skott på 2 meter, alltså 5 skott/meter.

om man har, säg, 10 kulor kvar och skjuter 10 och slår perfekt, då blir det 15 kulor, men man har inte 15 kulor i magasinet!

Det skulle blivit 15 (faktiskt tror jag det skulle blivit 20. Var fick du 15 ifrån?) om personen i fråga laddat upp med ny ammunition.

Snitsar man så att kulorna penetrerar och rikoschetterar så att samma kula träffar två gånger kanske?

Du kommer gilla Godlike... Det finns faktiskt en sådan kraft!

Puh! Det var det sa Herkules Jonsson

Perenna

Swordsman
Re: Nu reder vi ut det här

Det skulle blivit 15 (faktiskt tror jag det skulle blivit 20. Var fick du 15 ifrån?) om personen i fråga laddat upp med ny ammunition.

Njae... Det är snarare så att ELDINTENSITITEN blir 20, vilket inte är samma sak som om 20 skott hade avfyrats.

Skjuter Du tio skott och slår perfekt, så har Du fortfarande bara skjutit tio skott (minska magasinet med tio). Däremot slår Du hela 20 tärningar för att se hur många av de tio skotten som träffar. Varje 1:a på tärningarna innebär en träff, och om Du otroligt nog skulle slå fler än tio 1:or, så träffas i första hand de personer som står längst fram i eldzonen. Dessutom räknas endast tio av de 20 tärningarna som träffar, i och med att Du bara skjutit tio skott.

Big Marco

Läskig
Re: Perenna har fattat dealen perfekt! (NT)

Så det så - jag slapp skriva en lång utläggning.

nomardiculdacar

Warrior
Nu krånglar vi till det här...

Jaså du... Det som rörde till det för mig var att EldIntensitet på sidan 104 definieras som "antalet avfyrade skott delat i antalet meter". Därför trodde jag att om EI multiplicerades gjorde även antalet skott det. Så var det.

Perenna

Swordsman
Re: Nu krånglar vi till det här...

Jaså du... Det som rörde till det för mig var att EldIntensitet på sidan 104 definieras som "antalet avfyrade skott delat i antalet meter". Därför trodde jag att om EI multiplicerades gjorde även antalet skott det. Så var det.

Jojo... Du räknar ut EI sådär. Sedan har Du ju värdet på EI, och det är just värdet på EI som dubblas... /images/icons/smile.gif