Recensera ett rollspel som inte finns - Wikipedia! [Tävling]

Gerkub

Gelékub
Som nybliven batavofil och som planerar att resa till Surinam en dag verkar det här onekligen spännande, men vad gör man? Är det bara diskussioner om vattenrättigheter och kolonialmuseumskollektioner, eller finns det något mänskligt drama?
Det är den delen som känns lite ofärdig, men jag får känslan av att mitt i all snustorrhet så finns det små läckor av mänskligt drama (och värme). Det verkar som att kontrasten gör att de här små ögonblicken förstärks och att man vid slutet av en arbetsdag lämnas djupt berörd, utan att riktigt kunna sätta fingret exakt på varför.

Genesis

Ni dés ni maître
Det är den delen som känns lite ofärdig, men jag får känslan av att mitt i all snustorrhet så finns det små läckor av mänskligt drama (och värme). Det verkar som att kontrasten gör att de här små ögonblicken förstärks och att man vid slutet av en arbetsdag lämnas djupt berörd, utan att riktigt kunna sätta fingret exakt på varför.
Det låter ballt! Om de lyckas, vill säga. Men kombinationen byråkrati plus mänsklighet är något jag inte känner igen och skulle vilja se. Jag har helt oironiskt funderat på att göra ett spel baserat på De joodse rad, det judiska rådet i Amsterdam som administrerade judarna under ockupationen, och försökte minimera lidandet medan de utförde nazisternas order. Känns som att man kanske kan snegla på MPoS för inspiration där!

Khan

Kondottiär
Dåså! Nu är tävlingen officiellt slut, över och förbi!

Stort grattis till vinnaren @Genesis! Recensionen av Ми були ще хлопчиськами är den bästa recension forumet någonsin sett, verkar det som. Det blev nämligen 18 reaktioner, vilket tangerar det tidigare rekordet som kom till recensionen av spelet You're Toast för ett halvt decennium sedan.

Junioreuropamästerskapet i ishockey 1974 är bevisligen ett underutforskat ämne för rollspel. Vi får ta ett parti på GothCon, där även vinnarens officiella vinst-high five delas ut.

Grattis igen!

1738153841570.png

Last edited:

Gerkub

Gelékub
Grattis till vinnaren @Genesis ! Otroligt välförtjänt. H-O-C-K-E-Y!

Som förslag till "juryns pris" i kategorin "bästa ramsa" vill jag lyfta fram den här ramsan, som fortfarande hemsöker mig:
Gunny Sack, Gunny Sack let me free
I am of moonshine, grass to thee
Gunny Sack hungry, screaming for fear
Floating in the river with a burden to bear
Gunny Sack smiling, eating us all
Down into the Darkhole, everyone fall
If I let you get me, Gunny Sack dear
You can take my skin, my lips and my hair.

Genesis

Ni dés ni maître
Wow, vilken grej! Jag vill tacka Anton Zelenko, det sovjetiska laget i juniorhockey-EM 1974, samt de onämnbara mörka makter med vilka jag slutit min pakt (betalning kommer till helgen enligt avtal!).

Superkul tävling, och flera av dessa spel skulle jag kunna tänka mig att spela. Jag tror också att en del av dem skulle man kunna spela nästan rakt av från recensionen. Lite sugen att testa.

Basenanji

Postd20modernist
Superkul tävling, och flera av dessa spel skulle jag kunna tänka mig att spela. Jag tror också att en del av dem skulle man kunna spela nästan rakt av från recensionen. Lite sugen att testa.
Välkommen till oss som älskar d20! 🤩😍