Rijsttafel är väl indonesiskt, men på det nederländska ministeriet för Surinam är det kanske poppis ändå? Sannerligen ett multikulturellt spel!Jag har hört att spelet har väldigt stark och innovativ mekanik för när man skall äta rijsttafel.
Rijsttafel är väl indonesiskt, men på det nederländska ministeriet för Surinam är det kanske poppis ändå? Sannerligen ett multikulturellt spel!Jag har hört att spelet har väldigt stark och innovativ mekanik för när man skall äta rijsttafel.
Det är den delen som känns lite ofärdig, men jag får känslan av att mitt i all snustorrhet så finns det små läckor av mänskligt drama (och värme). Det verkar som att kontrasten gör att de här små ögonblicken förstärks och att man vid slutet av en arbetsdag lämnas djupt berörd, utan att riktigt kunna sätta fingret exakt på varför.Som nybliven batavofil och som planerar att resa till Surinam en dag verkar det här onekligen spännande, men vad gör man? Är det bara diskussioner om vattenrättigheter och kolonialmuseumskollektioner, eller finns det något mänskligt drama?
Det låter ballt! Om de lyckas, vill säga. Men kombinationen byråkrati plus mänsklighet är något jag inte känner igen och skulle vilja se. Jag har helt oironiskt funderat på att göra ett spel baserat på De joodse rad, det judiska rådet i Amsterdam som administrerade judarna under ockupationen, och försökte minimera lidandet medan de utförde nazisternas order. Känns som att man kanske kan snegla på MPoS för inspiration där!Det är den delen som känns lite ofärdig, men jag får känslan av att mitt i all snustorrhet så finns det små läckor av mänskligt drama (och värme). Det verkar som att kontrasten gör att de här små ögonblicken förstärks och att man vid slutet av en arbetsdag lämnas djupt berörd, utan att riktigt kunna sätta fingret exakt på varför.
Gunny Sack, Gunny Sack let me free
I am of moonshine, grass to thee
Gunny Sack hungry, screaming for fear
Floating in the river with a burden to bear
Gunny Sack smiling, eating us all
Down into the Darkhole, everyone fall
If I let you get me, Gunny Sack dear
You can take my skin, my lips and my hair.
मैं कुछ orcs का वध करने के लिए तैयार हूँ!"känner obehagskänslor i nedre buken" (lower abdomen?)
Välkommen till oss som älskar d20!Superkul tävling, och flera av dessa spel skulle jag kunna tänka mig att spela. Jag tror också att en del av dem skulle man kunna spela nästan rakt av från recensionen. Lite sugen att testa.