Nekromanti [Recension] Finna Dolda Ting

solvebring

Superhero
Bolongo;n145579 said:
Är det för att jag började med kritiken?
Kan nog vara så, samt att jag som läsare troligen läser in för mycket negativitet i det negativa som sägs. Kanske det är min pessimistiska sida som spelar mig ett spratt.

Eller, kanske är det mina fantomnostalgiska förväntningar på guldåldern, och där med på skildringarna av densamma, som får sig en törn när det dyker upp en recension som antagligen påvisar något fattigare än vad jag vill ha.

... Eller jag vet inte. Men ja, jo, det kan vara så. Svårt för mig att formulera exakt varför. För det känns inte lika tydligt nu när jag flertalet gånger läst om recensionen och försöker kartlägga detta.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jocke;n145420 said:
Jag tycker att det är trist att jag typ är den enda personen de citerar som de inte orkade skriva ut namn på (en gång är krank i och för sig en hemsida och inte en person också).
Jag är mest nöjd (minst sagt) över att vara med, men det ÄR lite kul att jag i en uppräkning av tre exempel på nyskapande spelmakare (eller vad det nu var) står med två gånger...

zonk

muterad
solvebring;n145609 said:
Kan nog vara så, samt att jag som läsare troligen läser in för mycket negativitet i det negativa som sägs. Kanske det är min pessimistiska sida som spelar mig ett spratt.

Eller, kanske är det mina fantomnostalgiska förväntningar på guldåldern, och där med på skildringarna av densamma, som får sig en törn när det dyker upp en recension som antagligen påvisar något fattigare än vad jag vill ha.

... Eller jag vet inte. Men ja, jo, det kan vara så. Svårt för mig att formulera exakt varför. För det känns inte lika tydligt nu när jag flertalet gånger läser om recensionen och försöker kartlägga detta.
Onekligen humor att vi läser det så väsensskilt!

Jag läste det mer som den typen av tillkortakommanden som det är bra att man är på det klara med, men som är rätt svårfrånkomliga om man inte har/skaffar sig riktigt hård jävla data att jobba med. Dvs lite nåt som kommer med genren - för mer exakt och finslipad analys får man vänta på forskning (som förstås heller knappast är ofelbar). Eller så kommer det ingen bra forskning, och man förlorar majoriteten av allt material, och om 2000 år är det bara FDT kvar. Som för stora delar av antiken... ;)

Helt seriöst känns det jävligt fint att saker börjar komma på pränt medans folk fortfarande är i livet och kan säga emot eller berätta. Så är det något kvar för den händelse att nån snöar in på det i framtiden.