Nekromanti [Recension] Grottor & Gravkummel

P.eLL.e

MÖRK BORG Barkhäxan
Kul med recension. Har själv läst igenom det nu (var först i världen med att få boken :)).

Ska försöka skriva ihop recension, bra grejer som togs upp. Har mest sett meningar som avslutas med punkt ibland (ex Monster-delen) och ibland inte. Karaktären hänvisas ibland till "denne" i texten och i följande mening "denna".

UPP-värdet på monster är öppet och kul tycker jag. För mig är det mer naturligt med SMI mod-kast mot UPP än VAK mod vid smygande.

Bolongo

Herr Doktor
P.eLL.e;n219606 said:
UPP-värdet på är öppet och kul tycker jag. För mig är det mer naturligt med SMI mod-kast mot UPP än VAK mod vid smygande.
Det var min underförstådda tolkning också.

VAK mot UPP skulle jag säga är det man slår om båda parterna bara lallar omkring och man vill veta vem som blir överraskad.

P.eLL.e

MÖRK BORG Barkhäxan
Motståndsslag lyser också med sin frånvaro men detta nämns också och hänvisas till andra spel om man vill få tips på regler.

I all enkelhet tänker jag husregla där och exempelvis köra Tål mod mot gifter. Ett gift kan ha olika SN beroende på styrka givetvis. Jättegiftigt kan ha, säg, 15: karaktären behöver då slå över det värdet eller förlora ett visst antal KP. Nästa runda görs nytt försök att bryta giftets verkan men då har SN ökat + 1 då karaktären börjat brytas ner. Och så vidare mot döden om inte ett slag lyckas eller nån annan hjälper till.

IcarusDream

Anti-populist
Jag blir så lycklig när ni sitter och diskuterar husregler till mitt spel. Precis mitt mål med GoG :)