Rymdhamster
ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Om man gillar just gamm-DnD så känner jag att det här verkligen är rätt väg att gå. Systemet känns väldigt enkelt, som gamm-DnD brukar vara, men genomtänkt och smidigt trots att det lagt till ett färdighetssystem för alla. Det är dock inte fråga om något utbrett system utan jag skulle säga att hela system är fortfarande väldigt fokuserat på olika former av dungeoncrawls, men med lite mer djup.
Bärförmågesystemet som jag hört så mycket om i vråållådan och nu äntligen fick se "in action" var verkligen så smidigt och funktionellt som det har sagts mig. Man behöver liksom inte ens räkna efter, utan man skriver upp allt på utrustningslitan så läser man direkt av om man är tungt belastad. Jag gillade det starkt.
Krigaren har lite sköna val i strid som verkar göra dem både roliga och bra trots brist på "speciella förmågor" (eller ja, de får ju i princip den speciella förmågan "fighter"). Magianvändare som jag själv spelade funkade även den rätt bra och kändes rolig även fast man tog en lite mer offensiv roll i strid.
Överlag en väldigt bra version av OSG-DnD.
Bärförmågesystemet som jag hört så mycket om i vråållådan och nu äntligen fick se "in action" var verkligen så smidigt och funktionellt som det har sagts mig. Man behöver liksom inte ens räkna efter, utan man skriver upp allt på utrustningslitan så läser man direkt av om man är tungt belastad. Jag gillade det starkt.
Krigaren har lite sköna val i strid som verkar göra dem både roliga och bra trots brist på "speciella förmågor" (eller ja, de får ju i princip den speciella förmågan "fighter"). Magianvändare som jag själv spelade funkade även den rätt bra och kändes rolig även fast man tog en lite mer offensiv roll i strid.
Överlag en väldigt bra version av OSG-DnD.