Inlägg 8 av 10
Det är dags att knyta ihop säcken nissar. Vi bör stå rätt enade mot slutet och ha max två kandidater för hängning.
Arvidos
1. Varför utelämnade du mig i snacket om att Basse & Brynolf sprider ovarsamma inlägg runt sig nu när vi har en så tajt limit på 10 inlägg.
2. Du är först på tåget gällande: "Finns det någon/några nissar som smeker tomtefar medhårs lite extra mycket här i gruppen?". Har du några tankar om varför jag undrar? Har du något som förstärker ditt påstående? Kan du fördjupa dig?
xyas
1. Du är nummer två bland nissarna som smörar och smeker tomtefar lite extra. Kan du precis som Arvidos ge mig nått mer? Bäst lämpat att du gör det efter Arvidos skulle jag tro.
Basse said:
2) KK-case. Varför vill du veta om vi gillar tomten?
Jag tycker du känns lite fiskig i dina inlägg Basse så jag tror jag drar ut på det hela lite. Sen handlar det fortfarande
inte om att ogilla eller gilla tomten. Alla nissar älskar väl tomten får jag väl anta.
---><---
Några har räknat på det här med hur många gånger vi får hänga våra egna och minns jag inte fel så är det 2 gånger. Den tredje leder till ulva seger. Jag känner ingen oro över det? Är det bra eller anus?
Alltså, så här långt in i spelet så känns det som att ulvarna har det svettigare än oss bybor. Kolla på Brynolfs spel bara. Det är rätt mycket svajjande och velande och det tycks vara som så att Brynolf söker med ljus och lykta över vad som gäller. Har vi två ulvar ibland oss så måste de lyckas undvika att hängas också och vi vet att byn är skitvass överlag och ännu lite vassare i R1.
9 spelare. Av dessa funkar det ju bra att räkna bort sig själv och då återstår 8. Jag har genom högst personliga analyser valt att grönmarkera ytterligare 4 spelare så kvar blir 4 som är lite bruna. Så borde alla kunna göra och det bör ge nått form av resultat.
(Alternativet nu är att Vimes upplägg är skruvat och svårt och K.K är helt fel ute men det lär ju visa sig)
Brynolf said:
Har du skägg eller strumpeband, KK?
Jag tror Brynte vill fräsa till det lite här. Ungefär så som Trasapan brukar göra när han är en hurtig ulv.
Brynolf said:
Haha! Fan vad gött att du är med, Basse! (ful grön gubbe)
Det var en fråga relaterad till en förmodligen oviktig del av min roll. Oviktig eller ej så tycker jag fortfarande Konrad kan svara på den.
Här är vi åter i strumpebands branschen men det är förmodligen oviktigt. Brynolf har då någon form av fluff som jag helt saknar.
Och varför är det gött att Basse är med? Det är ju ingen överraskning direkt. Fattar inte riktigt det hela där.
Brynolf said:
Ok, hade väl hoppats att fler dratts in i parenteshärvan, men nu är det som det är... Ja, jag släpper Mukwa pga att hans PM tycks vara rätt identiskt med mitt. Och misstänker KK pga att hans inte tycks vara det.
Det här är väl det mest tydliga som pekar ut Brynolf. Han försöker brunmåla mig för att jag saknar parentes och täcker upp för Mukwa.
Brynolf said:
Jag har inte heller nån parentes, ser jag nu. Alla nissar tycks alltså ha mer eller identiska roller.
Och en liten vändning. Klantig goofning? Äh, tror inte det va. Brynolf tog rygg på Hastfer och försökte sprida brunt kring sig och nu skall han ta sig ur det hela.
Brynolf said:
Angående min jakt på kjoltyg så är det som sagt relaterat till stuff i mitt PM. Det leder väl knappast nånstans, men alltid måste man börja nysta någonstans. Konrad tycks fär övrigt ha liknande text som jag.
Men fram med det då. Vad har du för stuff.
Brynolf said:
Och för att ha nåt att nysta i, drog jag igång den där kjoltygsjakten eftersom det fanns kvinnliga nissar i mitt pm. Om det är relevant för spelet eller bara fluff kan jag inte säga, det känns mest som fluff men oavsett behöver man ju nåt att snacka om.
Sluta hala på det Brynolf. Känns ju väldigt relevant med tanke på att Mukwa är din huvudkandidat pågrund av att han vill outa roller och snackar om annat än TOMTENISSAR. Du sitter ju på fluff gällande tomtenissor så fram med det nu.
Brynolf said:
Vill ni att jag ska gå ut med min Åsikt i klarspråk så säg till.
Ja det skall du göra på direkten.
Brynolf said:
Det där med parenteserna var en tabbe såklart. Jag dubbelkollade inte mitt PM och drogs väl med när Hastfer nämnde parentes. Anledningen till att jag var velig kring vikten av "parentes-gate" var som jag sagt att Vimes knappast skulle ha missat en sån grej.
Du drogs med i parenteshärvan av Hastfer och passade på att slinka undan dina misstankar mot Mukwa för att skifta drev mot K.K. När det visade sig att K.K inte snackar skit och har koll på läget växlar du tillbaka till Mukwa som du släppte ungefär så här lätt villigt: "Ok, vi släpper Mukwa."
Brynolf spill bönor.
--><--
Hastfer said:
Om vi massoutar åsikt denna runda tycker jag Arvid och xyas bör vara bland de första då de kom sist in i liret. Paxen har väl outat att han diggar tomtefar tror jag?
De som är misstänkta för ulveri skall outa sin åsikt och Brynolf skall börja säger jag.
Basse said:
Arvid är med, skönt. Men du siktar in dig på fel snubbe här, jag är en tomtenisse med rent mjöl i påsen. Våra roller verkar likna varandra.
Fördjupa dig gärna.