Inlägg 10 av 10
Jag har brist på tid resten av dagen så jag offrar mitt sista inlägg nu. Trasapa och Brynolf är mina starkaste kandidater till hängning. Jag kommer att rösta in mot slutet men kan inte tillföra nått mer den här rundan.
Men! Äre inte julafton så säg! Nu har det kommit igång sig lite smått med outningar av
åsikter här.
Nästa tomte upp till rakning? Jag röstar för Trasapa.
I mitt inre kan jag just i detta nu se Trasan och Brynolf sitta och götta sig att det finns lite mer att gå på för Trasans del vilket är synd. Jag kanske var lite väl hetsig på att få ut nått ur Mukwa men det ligger latent kvar lite små misstankar från starten mot Mukwa. Hur som så klarar sig Mukwa R1 ut.
Trasan said:
Summa summarum, jag gillar inte velande och dubbla budskap. I min bok är det ulvtaktik att ställa sig mitt emellan två sidor och gömma sig i en gråzon tills dess en lucka uppenbarar sig.
Summan här är alltså att K.K och Arvidos är två velputtar som sitter med skorna i ett gäng olika båtar för att kunna välja och vraka när det kommer öppningar. Jag har själv gått igenom mitt spel och förtydligat mitt ställningstagande så jag kan inte svikta en tum. Jag kan inte byta båt utan att klassas som en ulv som vänder kappan efter viden.
Jag har till och med visat Trasapa detta men jag vill fortfarande att han gräver fram vart jag kör med dubbla budskap.
Trasapa said:
Det jag reagerat på är helt enkelt att du gett indikationer på att du håller i två åsikter så att säga..
Jag vill egentligen inte grotta något mer förrns brynte/basse har uttalat sig för risken är att vi genom att rota ger ulvar fler pallar att stå på.
Klart du inte vill grotta i det eftersom du vet att jag
inte sitter på dubbla budskap, utan det är ju nått du bollar för så att det kan byggas upp ett case mot den annars så solida
Konrad Konvalj. Nu har dessutom både Brynte och Basse talat ut så det är din tur Trasan.
Och nog är det lite dubbla budskap att påpeka att jag ulvar mig för att sedan försiktigt tassa tillbaka och ta ett beslut att inte grotta något mer i det. Lixom, en bybo är väl ändå inte rädd för att skita ner sig i sökandet efter en ulvapläd?
Trasan said:
Jag vet min åsikt och jag tror jag fattat andras. Nu vill jag helst se att vi inte ger de misstänkta fler platser att gömma sig på utan de får komma med sina ståndpunkter så får vi gå efter det.
Vad vinner du på att fatta andras åsikter? Alltså, om någon har smulat en åsikt eller liknande. Varför söker du efter sånt? Kan det hjälpa byn att veta andra åsikter eller är det för egen vinning? Kan du förklara lite hur du tänker för just nu så ser det mest ut som att du fiskar efter en bra åsikt som kan passa dig väl.
Att de misstänkta skall ut med sina åsikter så snabbt som möjligt är ett bra vapen för byn så visa din välvilja och byboighet genom att skrika ut din åsikt Trasan.
--><--
Brynolf, Basse och Mukwa har alla lämnat sina åsikter så nästa på tur är rimligen Trasapa.
Jag själv får ju slut på inlägg nu och det suger ju lite, men jag känner att jag kan hålla på min åsikt till nästa runda. Vad min åsikt handlar om är för övrigt rätt tydlig och det finns ingen möjlighet för mig att släpa runt på dubbla budskap så som Trasapan vill vinkla det till.